Primăria Municipiului Timișoara anunţă că a transmis Ministerului Transporturilor un memoriu prin care solicită preluarea execuției lucrărilor la Centura de Vest Timișoara, împreună cu finanțarea aferentă.
Solicitarea vine în contextul declarațiilor făcute ieri de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ca administrațiile locale să preia lucrări publice de interes local și regional, de la CNAIR. Solicitarea Municipalităţii e motivată de faptul că 95% din traseul Centurii de Vest este pe teritoriul administrativ al Timișoarei.
Proiectul centurii se află acum la stadiul de studiu de fezabilitate, în decembrie 2021 fiind aleasă varianta finală de traseu (de la ieșirea spre Utvin până la ieșirea de pe Calea Aradului, la Mahle Romania). Primăria a fost implicată în consultările legate de viitorul traseu încă de la începutul proiectului, propunerile referitoare la alegerea variantei finale de traseu venite din partea Municipalităţii fiind preluate aproape integral de către CNAIR și Ministerul Transporturilor.
Primăria Timișoara a reușit să obțină corelarea proiectului Centurii de Vest cu cel al Noii Radiale de Vest Timișoara, spun reprezentanţii Municipalităţii: „Aceasta ar deveni a şaptea radială a orașului, pe lângă Lugojului, Buziașului, Șagului, Gheorghe Lazăr, Torontalului, Aradului și Sever Bocu. Printr-o bună corelare a proiectelor, vor fi evitate întârzieri, precum cele de la Drumul Boilor.”
Primarul Dominic Fritz spune că Municipalitatea timişoreană are capacitatea și disponibilitatea administrativă de a-şi asuma ducerea la bun sfârșit, într-o perioadă cât mai scurtă de timp și la cea mai bună calitate, a acestui proiect strategic pentru sistemul de mobilitate al Timișoarei și regiunii: „Centura Timișoarei este povestea fără sfârșit, a ultimelor decenii și e timpul ca printr-un parteneriat onest și transparent cu Ministerul Transporturilor și CNAIR să ne implicăm în construirea tronsonului de Vest. Nu cred că există o instituție mai interesată de finalizarea acestei lucrări în bune condiții, decât Primăria Municipiului Timișoara.”
În momentul de față, Centura Nord Timișoara este realizată integral, iar Centura Sud în proporție de aproximativ 44%.
Primăria Timișoara reaminteşte că are în execuție mai multe proiecte mari de infrastructură rutieră, printre ele cele de pe Calea Bogdăneștilor şi b-dul Cetății, care se derulează într-un ritm susținut, iar anul acesta se pregătește demararea altor șantiere de aceeași importanță, unul fiind pe Calea Stan Vidrighin. „Gândirea sistemului de mobilitate într-un mod integrat și corelat cu toate proiectele care se implementează în Timișoara, este absolut necesară pentru dezvoltarea durabilă a orașului”, mai spun oficialii Municipalităţii.
Varianta de traseu Ocolire Timişoara Vest a fost avizată în luna noiembrie 2021 de Ministerul Transporturilor, are o lungime de aproximativ 14 km și traversează localităţile Timișoara, Săcălaz și Utvin. Potrivit Ministerului Transporturilor, sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură.
Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a Timişoarei din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 59, unde se va lega cu Centura Timișoara Sud, acum în construcție, ce va înconjura orașul prin vest, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara. De asemenea, Centura Vest va avea nouă poduri și pasaje.
Ultimele comentarii