Universitatea Politehnica Timișoara începe anul unuiversitar în sistem mixt

Foto: Eye in the Sky

Deschiderea anului academic 2021-2022 la Universitatea Politehnica Timișoara va avea loc luni, 27 septembrie, la ora 10.30, în curtea din fața Facultății de Mecanică.

 

Locul ales pentru deschiderea anului de învățământ este unul cu o mare încărcătură simbolică, spun reprezentanţii Universităţii Politehnica Timişoara: un corp al Facultății de Mecanică fiind primul pavilion construit pentru Școala Politehnică timișoreană, inaugurat în anul 1923 de Regele Ferdinand I care, cu acea ocazie, a rostit celebra frază care a devenit motto-ul instituției: „Nu zidurile fac o școală, ci spiritul ce domnește într-însa”.

Rectorul Universității Politehnica Timișoara, conf. univ. dr. ing. Florin Drăgan, recunoaște că trecerea la învățământul online a însemnat o schimbare de paradigmă în învățământ: „Până la urmă, cred că trebuie să luăm și partea bună a lucrurilor, în sensul că ne-am adaptat. Pentru noi, la Universitatea Politehnica Timișoara, a fost mai ușor, pentru că am avut un sistem destul de bine pus la punct, mă refer la Centrul de e-Learning și Campusul Virtual, care au derulat activități online și înainte de pandemie. Cadrele didactice care nu au predat în sistemul de învățământ la distanță au fost nevoite doar să-și adapteze cursurile la o platformă deja existentă, nu a trebuit să dezvoltăm un sistem de la zero. Din acest punct de vedere, a însemnat foarte mult faptul că profesorii au avut la dispoziție instrumentele software necesare. Ne-am extins foarte mult pe această zonă. Am început să dăm tot mai multe, iar în final toate examenele în sistemul online. Singurul incovenient rămâne zona de aplicații, în unele cazuri, acolo unde există instalații mai complexe, pentru care a fost mai greu să se filmeze lucrarea de laborator”.

Senatul UPT a aprobat recent o Procedură privind modul de desfășurare a activităților didactice pe durata semestrului I al anului universitar 2021-2022, procedură adoptată după consultarea studenților și a corpului didactic. Conform acesteia, în funcție de situația epidemiologică, de infrastructura, de specificul programelor de studiu și de resursa umană, cursurile de zi se vor organiza după următoarele scenarii:

Scenariul 1: Participarea studenților la activitățile didactice în sistem mixt

anul I licență – participarea fizică a studenților la toate activitățile didactice, conform programului de desfășurare a acestora, cu respectarea și aplicarea normelor de protecție;

anii II-VI licență – participarea în sistem mixt a studenților la activitățile didactice, cu realizarea activităților de curs în regim online, respectiv a activităților aplicative față în față, cu respectarea și aplicarea normelor de protecție;

anii I-II master – participarea în regim online a studenților la toate activitățile didactice.

Scenariul 2: Participarea tuturor studenților la activități didactice online

Scenariul 1 este scenariul de lucru în cazul în care condițiile legale permit activități de tip față în față, iar scenariul 2 este scenariul de lucru în caz contrar.

Pentru a veni în sprijinul studenților care nu dispun de resursele necesare pentru achiziționarea unor calculatoare performante, capabile să facă față tuturor cerințelor, UPT anunţă că a obținut finanțarea pentru achiziționarea a 600 de laptop-uri performante (în valoare de 750 de euro fiecare), în baza proiectului cu titlul Facilitarea accesului studenților UPT la educația digitală –EduUPT, prin programul Programul Operaţional Competitivitate- axa prioritară 2. Grupul-țintă al proiectului este reprezentat de studenții care beneficiază de bursă socială.

Print Friendly, PDF & Email