Nicolae Robu a anunţat azi că Municipalitatea a depus cel mai mare proiect de infrastructură mare din Timişoara, care va fi finanţat din fonduri europene şi care presupune construirea unui pasaj subteran în zona fostei fabrici Solventul. Aceasta urmează a fi traversată la suprafaţă de nouă linii de tren şi prin care se va crea o nouă conexiune între partea de nord şi cea de sud – sud-vest a oraşului, anunţă Agerpres.
Proiectul, în valoare de circa 150 de milioane de lei (30 de milioane de euro), include mai multe lucrări, printre care transformarea Căii Bogdăneştilor în bulevard, crearea unui nou tronson de linii de tramvai, în lungime de aproape cinci kilometri, în prelungirea Căii Bogdăneştilor, pe sub noul pasaj subteran până la Gara de Nord, cu două benzi auto pe fiecare sens şi liniile de tramvai pe mijloc, care în pasajul Solventul vor fi înierbate, cu un sistem de irigare care să menţină permanent iarba proaspătă, şi construirea unui pod peste Bega, de la ieşirea din pasaj.
„A fost depus proiectul de reabilitare a liniei de tramvai şi a tramei stradale de pe Calea Bogdăneştilor, de la intersecţia cu bulevardul Cetăţii până la calea ferată Solventul, unde se va face ulterior joncţiunea cu strada Gării. Proiectul de amenajare pentru strada Gării nu este încă depus, dar în curând îl vom depune. La ieşirea din pasajul Solventul vom avea un sens giratoriu din care o ramificare va fi spre canalul Bega spre noul pod Solventul, care va realiza o nouă legătură extrem de importantă între partea de sud-sud-vest cu cea de nord a oraşului. Se va ajunge la o nouă arteră de circulaţie în oraş, care acum nu există. În zonă vor fi mai multe lucrări, inclusiv un bypas la Inelul 4, care va asigura descărcarea unei părţi a traficului pe acest traseu pentru a nu fi supraîncărcat bulevardul Dâmboviţa”, explică primarul Nicolae Robu.
După ce proiectul va fi declarat eligibil, va urma licitaţia pentru proiectul tehnic şi de execuţie.
Ultimele comentarii