Consiliul Local Timişoara aproba, luna trecută, un proiect de hotărâre prin care Primăria se arăta de acord ca 80% din acţiunile la Aeroportul „Traian Vuia” Timişoara să fie preluate de Consiliul Judeţean Timiş, urmând ca, ulterior, „pe cuvânt de onoare”, administraţia judeţeană să accepte să acorde şi Primăriei un procent din aceste acţiuni. Acum însă lucrurile s-au schimbat. Pe site-ul Primăriei a apărut un proiect de hotărâre prin care se anunţă intenţia de a prelua 80% din acţiunile la aeroport. Ceea ce arată că, după cum se anticipa, Aeroportul va fi un motiv de disensiuni şi scandal între Primărie şi Consiliul Judeţean în perioada următoare.
Un proiect ciudat
În totală contradicţie cu ce votase luna trecută, când în Consiliul Local Timişoara a fost aprobat un proiect ce prevedea că Primăria e de acord ca pachetul majoritar de acţiuni la Aeroportul Timişoara să fie preluat de către Consiliul Judeţean, acum, Primăria Timişoara pare să se fi răzgândit. La câteva zile după discutarea transferului acţiunilor în Guvern, Primăria Timişoara a publicat un proiect de hotărâre ce urmează să fie votat în şedinţa Consiliului Local de joi şi care prevede… cesionarea a 80% din acţiunile deţinute de Statul Român către Municipiul Timişoara, respectiv Primărie. Hotărârea îl împuterniceşte pe primarul Nicolae Robu să semneze toate documentele necesare preluării acţiunilor, aducând argumentul că „accesul Municipiului Timişoara la căile de comunicaţii aeriene internaţionale este un factor determinant pentru dezvoltarea sa economică şi socială”.
În referatul aferent surprinzătorului proiect se mai arată că importanţa aeroportului pentru Timişoara a fost subliniată în documentele strategice ale Primăriei – Planul Integrat de Dezvoltare al Polului de Creştere Timişoara 2010-2015 sau Master Planul şi Planul Urbanistic General – şi că multe dintre proiectele iniţiate de Municipiu sunt corelate cu Aeroportul „Traian Vuia”, respectiv amenajarea aerogării pentru legătura cu transportul C.F.R., amenajarea aerogării pentru legătura cu transportul public urban, conectarea aeroportului cu reţeaua feroviară şi reţeaua rutieră (autostradă), precum şi celebrul centru intermodal de transport marfă.
„Considerăm că participarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara la acţionariatul aeroportului ar oferi posibilitatea accesării unor fonduri prin diverse proiecte pentru îmbunătăţirea infrastructurii de transport cu impact direct asupra dezvoltării întregii zone, asigurând condiţii pentru atragerea de investitori autohtoni sau străini”, spun oficialii Primăriei care au conceput acest proiect ce se aşteaptă să inflameze spiritele la C.J. Timiş.
„Indiferent de ce s-ar propune şi s-ar vota acum, Primăria nu are cum să preia pachetul majoritar de acţiuni la Aeroport. În contextul actual al regionalizării, este clar că favoritul pentru deţinerea pachetului majoritar de acţiuni la Aeroport este C.J. Timiş. Acesta, cu siguranţă, nu va ceda pachetul majoritar de acţiuni, şi probabil că Primăria va primi o parte din aceste acţiuni doar în urma unor negocieri în care nu va pleca de pe o poziţie avantajoasă”, spune consilierul local P.D.-L. Simion Moşiu.
Decizii care se bat cap în cap
Culmea e că, la sfârşitul lunii octombrie, Consiliul Local Timişoara a adoptat o hotărâre prin care îşi dădea acordul pentru preluarea de către C.J. Timiş de la Statul român a unui procent de 80% din acţiunile de la Aeroportul Internaţional “Traian Vuia”, urmând ca apoi, în urma unor negocieri, după ce va fi emisă o hotărâre de Guvern, Consiliul Local să primească o cotă parte din aceste acţiuni. În paralel, şi C.J. Timiş a aprobat o hotărâre prin care a stabilit să preia Aeroportul Timişoara.
„În opinia mea, Timişoara ar trebuie să aibă cel puţin jumătate din acea cotă de 80% din acţiunile ce vor ajunge în plan local. 20% vor rămâne la Fondul Proprietatea. Nu a fost timpul şi nici cadrul pentru a face o negociere cât să revină la Consiliul Local, şi cât la Consiliul Judeţean”, declara atunci primarul Nicolae Robu.
Consiliul Local Timişoara îşi exprima astfel acordul pentru cesionarea a 80% din acţiunile deţinute de Statul Român, reprezentat prin Ministerul Transportului, către C.J. Timiş, cu condiţia cesionării unei cote părţi din aceste acţiuni, ce “urmează a fi negociată”. Cu alte cuvinte, Consiliul Local nu ştia nici dacă şi nici câte acţiuni va primi de la administraţia judeţeană.
Ultimele comentarii