USR Timişoara acuză deficienţe manageriale la Societatea de Transport Public Timișoara

USR Timişoara acuză o serie de deficienţe în actul de managent al Societății de Transport Public Timișoara şi solicită Municipalităţii timişorene şi primarului Nicolae Robu să prioritizeze imediat plata integral a salariilor angajaţilor acesteia.

 

Salariul este un drept inalienabil, un drept ce derivă din dreptul la muncă. În acest moment drepturile fundamentale ale angajaţilor RATT sunt încălcate de către conducerea domnului Goia. Dar acest abuz poarta ştampila Primăriei Timişoara şi a conducerii acesteia”, spune Ruben Lațcău, vicepreședintele USR Timișoara. Şi solicită Municipalităţii timişorene şi primarului Nicolae Robu să prioritizeze imediat plata integral a salariilor angajaţilor acesteia.

În plus, spune el, situaţia financiară dezastruoasă în care se află Societatea de Transport Public Timișoara (fostă RATT) nu este un fapt singular, și Colterm aflându-se într-o situaţie similară, “ba mai mult, Primăria Timişoara este într-o situaţie financiară cel puţin vulnerabilă, precum recunoaşte si primarul Timişoarei cu fiecare ocazie”.

Liderul USR Timiş mai spune că primarul Nicolae Robu trebuie să-şi asume această situaţie “generată inclusiv de deciziile pe care domnia sa şi Consiliul Local le-au luat de-a lungul anilor, decizii de subvenţionare excesivă, decizii de politizare a conducerii RATT/STPT şi de lipsa cronică a investiţiilor în trasportul public”.

Potrivit USR Timişoara, în raportul administratorilor, la data de 31 decembrie 2016 se poate vedea clar situaţia gravă în care a ajuns RATT/STPT, raportând un nivel record de călători ce beneficiază de gratuități 100%, la un număr de kilometri în continuă scădere:

 

  2015 2016
Km parcurși, din care: 8,621,773 8,102,317
1.   Km parcurși urban 8,383, 298 7,650,050
2.   Km parcurși metropolitan 238, 475 452, 267
Călători transportaţi urban, din care: 71,368,560 158,708,2017
1.   Călători transportați din bilete, urban 5,716,176 5,486,777
2.   Călători transportați din abonamente, urban: 65,652,384 153,221,440
·        gratuităţi 100% reducere, din care: 37,357,875 122,727,771
o   oferite de Primăria Timișoara 31,037,175 116,793,171
o   persoane cu handicap 3,630,960 3,352,320
o   Legi speciale (CJP Timiş) 2,689,740 2,582,280
·        abonamente cu 50% reducere 12,416,665 14,001,815
·        abonamente cu 20% reducere 12,919,840 13,097,940
·        abonamente preţ întreg 2,830,450 3,281,750
·        legitimaţii de o zi 127,554 112,164

 

“Numărul călătorilor transportați cu o gratuitate de 100% a crescut în anul 2016, raportat la anul 2015, cu peste 370%, un lucru inimaginabil pentru o Primărie «liberal» care ar trebui să încurajeze inițiativa individuală, nu subvenţiile dintr-un buget local aflat în dificultăţi financiare evidente. Acesta este rezultatul unui calcul politic cinic, bazat pe conservarea bazinului electoral, pe care domnul Robu l-a făcut pe spatele contribuabililor timişoreni, al angajaţilor STPT şi al viitorului transportului public din Timișoara. Dintre cei trei membri ai consiliului de administraţie, doi sunt membri PNL, înscăunaţi cu ajutorul domnului Robu”, acuză Ruben Laţcău.

USR consideră că este imperios necesar ca echipa de management a nou înfiinţatei societăți de transport public să fie compusă din profesioniști, ocuparea acestor posturi să se realizeze în urma unui concurs transparent și deschis, pe criterii clare de selecție și în antiteză cu situația actuală, în care predomină criteriile politice, lipsa de transparenţă şi compromisul.

Dincolo de vorbele frumoase şi de promisiunile primarului, rămâne realitatea: o societate în pragul falimentului, condusă de apropriaţii primarului şi de către membrii PNL, cu un parc auto învechit, cu timpi de aşteptare, pentru călători, de zeci de minute, cu datorii în creştere, cu personal neplătit şi hărţuit de actuala conducere. Aceasta este factura unui sistem de management bazat pe calcul electoral, incompetenţă, lipsă de transparenţă şi compromis”, mai spune Ruben Lațcău.

USR Timiş consideră că transportul public este un atribut-cheie pentru îmbunătățirea calității vieții într-un oraș sufocat de mașini, având nevoie de o societate de transport local care să pregătească oraşul pentru titlul de Capitală Culturală Europeană.

 

Print Friendly, PDF & Email