Cinci dosare penale pentru ucidere din culpă au fost deschise din oficiu de Poliţia Timiș, în urma pierderilor de vieți omenești survenite după furtuna puternică de duminică.
„Autoritățile s-au autosesizat și au fost deschise cinci dosare penale pentru ucidere din culpă, pentru fiecare deces survenit din cauza furtunii. După cercetări, se va stabili împotriva cui vor fi îndreptate aceste autosesizări”, a declarat luni, citată de Agerpres, Ancuța Morariu, purtător de cuvânt al Poliției Judeţului Timiș.
În ceea ce privește panoul de la intrarea în Timișoara dinspre Lugoj, care a căzut peste o mașină al cărei șofer și-a pierdut viața, primarul Nicolae Robu declară că pilonii acestui erau foarte solizi, zidiți în anii de dinainte de 1990, iar în urmă cu doi ani au fost doar „estetizați”. „Nimeni nu putea să-și închipuie că o asemenea zidire, care părea foarte solidă, s-ar fi putut prăbuși”, a mai spus Nicolae Robu. Pilonii laterali, masivi, au fost construiți în anii ’80, pentru a bloca un autobuz în care fuseseră luați ostateci pasagerii. „Atunci s-a convenit, la nivel județean, să se construiască un zid plin, dur, acoperit cu o cortină care să lase impresia că este cale liberă, ca astfel să fie oprit. Asta am aflat și eu”, a mai declarat primarul Timişoarei.
Două persoane au decedat în Timișoara, iar o familie compusă din trei persoane, în Buziaș, în urma furtunii violente de ieri după-amiază.
Într-adevăr, „pilonii” erau foarte solizi, dar inițial structura pe care au fost literele a fost o grindă cu zăbrele prin care „bătea” vântul! Niște iresponsabili, au transformat grinda cu zăbrele într-un cheson care reprezintă un obstacol plin la vânt! Din această cauză s-au rupt pilonii din Calea Lugojului, iar cei din Aradului au scăpat datorită faptului că poarta nu a apucat cosmetizarea criminală. Desigur, ceea ce am prezentat este o ipoteză rezonabilă, rămâne de văzut dacă această „cosmetizare” a avut la bază un proiect cu expertizarea legală dpv. a rezistenței și stabilității, autorizație de construire, etc.!