PSD Timiş susţine că, la cea mai recentă şedinţă de plen, din 24 aprilşie, Consiliul Local Timișoara a adoptat un regulament de navigaţie pe Canalul Bega împotriva legislaţiei naţionale şi europene în vigoare.
Consilierii municipali ai PSD cataloghează votul drept „inutil şi chiar abuziv”. Deoarece, spun ei, până în acest moment nu este înfiinţată o Administraţie a Canalului Bega, singura entitate ce poate elabora asemenea regulamente, iar Ministerul Transporturilor, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor, aprobă instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activităţile de transport feroviar, rutier, naval şi aerian.
„Primăria Timișoara nu a iniţiat un proiect de Hotărâre de Guvern, singura formă legală, prin care se poate constitui o Administraţie a Canalului Bega. Memoriul nu ține loc de proiect de Hotărâre de Guvern”, transmit consilierii locali PSD. Adăugând că această Administraţie a canalului Bega, constituită legal, ar fi putut să asigure repararea şi întreţinerea infrastructurii de cale navigabilă, adâncimea minimă de navigaţie comunicată oficial, semnalizarea corectă şi să asigure şi să furnizeze serviciile de siguranţă.
„Așadar, sub semnătura directorului tehnic al Primăriei, dl. Culiţă Chiş, cu girul primarului Nicolae Robu, administraţia Primăriei Timişoara, fără a avea nicio calitate legală, a supus votului Consiliului Local, care la rândul său nu avea competenţe legale şi profesionale, să aprobe un regulament de navigaţie care, firesc, poate fi apreciat ca fiind lipsit de conţinut şi valoare juridică, reprezentând doar expresia unui diletantism şi amatorism nepermis al administraţiei Primăriei Timişoara sau este un demers politic al PNL prin care se vrea ascunderea eşecului administraţiei Robu şi a promisiunilor electorale”, acuză reprezentanţii PSD Timiş.
Aceştia susţin că o regie ca şi RATT nu are competenţa profesională şi organizatorică să-și însușească atribuţiile unei Administraţii a canalului Bega, deoarece este doar un operator de transport.
Consilierii locali PSD mai spun că un eventual eşec al proiectului, „de care nu suntem departe”, aparţine exclusiv primarului Nicolae Robu. „Responsabilitatea de care fuge este aceea că, în cazul neîndeplinirii indicatorilor din contractul de finanţare (inclusiv transportul public în comun naval), Primăria Timişoara va trebui să se restituie integral valoarea finanţării europene”, mai transmit aceştia. Şi îi solicită edilului să coalizeze toate energiile locale pentru elaborarea unui program coerent, cu termene și responsabilități precise, legale și clare, în vederea implementării proiectului.
Ultimele comentarii