Marea absentă din bugetul pe 2017, în pofida angajamentelor guvernamentale, este completarea inelului de centură al Timişoarei. Ministerul Transporturilor spune doar că se va face cu bani europeni, dar nu indică un an clar.
2020, ultimul reper
Ministerul Transporturilor a răspuns, zilele trecute, la o interpelare făcută de deputatul PMP de Timiş Cornel Sămărtinean, pe tema excluderii sistematice a Timişului şi a Timişoarei din investiţiile pe infrastructură rutieră importante. Răspunsul ministerial nu aduce, însă, vreo veste bună.
Bineînţeles, nu au lipsit angajamentele de genul „dezvoltarea infrastructurii rutiere de interes naţional în zona municipiului Timişoara constituie un obiectiv strategic, având în vedere că municipiul Timişoara este localizat în imediata vecinătate a coridorului transeuropean care asigură legătura cu portul Constanţa.”
Ministerul mai transmite că varianta de ocolire Timişoara Sud face parte din proiectele ce vor beneficia de finanţare externă nerambursabilă. În ceea ce priveşte termenul de realizare, ministrul Alexandru Cuc susţine că acest proiect va fi realizat şi finanţat aşa cum se prevede în Master Planul General de Transport, cu perioada de implementare până în 2020.
„Nu este normal ca nici acum Timişoara, ţinând cont şi de poziţionarea sa, şi de legăturile cu autostrada, să nu aibă un inel de centură complet care să devieze traficul greu. Consider că lucrările la completarea inelului de centură trebuiau să se facă în paralel cu cele la autostradă. Cum oraşul s-a dezvoltat, cu noi zone rezidenţiale marginale, probabil că traficul, în care mai sunt şi tiruri, se poate compara cu cel din Bucureşti la orele de vârf”, spune Ionuţ Ciurea, director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructura.
O investiţie aşteptată de ani de zile
Pentru a avea un inel complet, Timişoara mai are nevoie de circa 50 de kilometri de şosea, care ar duce la un trafic mult mai lejer şi mult mai puţin poluat. În ciuda promisiunilor, s-au realizat doar 12,5 kilometri de centură funcţionali de la începutul anului 2010, tronson la care s-a lucrat şapte ani. Aceasta deşi, încă de pe vremea când la Ministerul Transporturilor era Ludovic Orban, se promitea că inelul complet va fi terminat în anul 2009.
„Avem deja proiectul făcut la Centura de Sud a Timişoarei, iar acesta este motivul pentru care s-a considerat iniţial ca nu mai este necesară şi includerea ei în Masterplan. Acum a fost inclusă ca să nu mai fie niciun fel de discuţii. Facem Centura, cu certitudine”. Sau: „Centura de sud este parte a unei investiţii din fonduri europene, iar Guvernul va asigura partea de cofinanţare. Este un lucru îmbucurător pentru timişoreni. Am găsit multă înţelegere la Guvern”. Acestea sunt doar două declaraţii prin care, acum doi-trei ani, timişorenii primeau asigurări din partea conducerii Consiliului Judeţean Timiş cu privire la „iminenţa” completării inelului de centură al Timişoarei. Asigurări de care s-a ales praful.
Ultimele comentarii