„Train-tram” de la Reșița la Timișoara, drum expres între Berzovia și A1, patru benzi între Moșnița și Berzovia sunt proiecte pentru careTimișul și Caraș-Severinul intră în parteneriat. Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș, consideră că parteneriatul întrer autorităţile din Timiş şi din Caraş-Severin va spori considerabil șansele proiectelor de a primi finanțare europeană, programul 2021 – 2027 punând accentul pe modernizarea infrastructurii de transport regionale.
În contextul în care una dintre principalele provocări la care trebuie să răspundă în prezent județele și orașele din România este mobilitatea, Consiliile Județene Caraș-Severin și Timiș, alături de municipiile reședință de județ, Reșița și Timișoara, anunţă că au decis să intre într-un parteneriat menit a dezvolta cinci proiecte de infrastructură majore.
Prin acordul de parteneriat se urmărește colaborarea în vederea realizării de proiecte comune de transport și mobilitate în cele două județe, precum și pentru asigurarea cadrului necesar accesării de finanțări, implementării și monitorizării acestor proiecte, transmit reprezentanţii CJ Timiş.
Mai exact, cele patru administrații își propun să modernizeze infrastructura feroviară pentru implementarea soluției de transport de tip „train-tram” pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul Internaţional Timişoara. În plus, se are în vedere o asemenea soluție tehnică și pe ruta Berzovia – Oravița – Anina.
Parteneriatul dă o importanță majoră și infrastructurii rutiere, dau asigurări semnatarii lui. Se dorește astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățul Mare – Autostrada A1. Este avută în vedere și extinderea la patru benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă – Buziaș (DJ 592) și modernizarea drumului interjudețean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova).
Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș, consideră că demersul celor patru autorități va spori considerabil șansele proiectelor de a primi finanțare europeană, întrucât noul program, 2021 – 2027, pune accentul tocmai pe modernizarea infrastructurii de transport regionale: „Beneficiem de un context administrativ favorabil, în care partenerii noștri din Caraș, atât de la județ, cât și de la municipiu, sunt pe aceeași undă cu noi. Și ei, dar și noi dezvoltăm echipe performante de accesare a fondurilor europene. Nu sunt proiecte ușor de realizat și nici nu vor fi făcute peste noapte, dar nu am venit la Consiliu să gândim mărunt. Nu ne autoimpunem limite. Noua formulă a puterii de decizie la nivelul celor două județe va arăta că se poate să ducem la capăt proiecte mari.”
Pentru a deveni funcțional, parteneriatul trebuie să treacă prin votul fiecărui consiliu, respectiv Judeţean Timiş şi Caraş-Severin şi Local Timişoara şi Reşiţa. CJ Timiș l-a aprobat ieri, printr-un vot în unanimitate.
Ultimele comentarii