Skatepark-ul din Parcul Central ar putea fi realizat în următoarele trei luni

Vechiul Skatepak TimisoaraDupă o perioadă lungă de tergiversări, primarul Timișoarei a anunțat că a fost finalizată licitația vizând atribuirea lucrărilor de execuție a skatepark-ului din zona Parcului Central. Potrivit estimărilor, proiectul, realizat cu fonduri de la bugetul local, ar urma să fie finalizat în trei luni.

 

1,7 milioane de lei, pentru realizarea skatepark-ului

Edilul Nicolae Robu a anunțat, marți, că a fost încheiată licitația vizând atribuirea lucrărilor de execuție pentru skatepark-ul care va fi realizat în Parcul Central. Licitația a fost câștigată de către compania Kasdum-GF SRL, aceeași companie care realizează lucrările de reabilitare de la Liceul „Nikolaus Lenau”, dar și lucrările de reconstrucție ecologică a Bălții Lămâița.

Lucrările de amenajare a skatepark-ului din Parcul Central, care se va întinde pe o suprafață de aproximativ 1.500 de metri pătrați, sunt prevăzute să dureze trei luni. Valoarea de atribuire a contractului este de 1,69 milioane de lei + TVA. Nicolae Robu mai spune că, până la momentul finalizării licitației, nu au fost semnalate niciun fel de neajunsuri în ceea ce privește proiectul tehnic.

Nu pot decât să sper că voi vedea ceea ce am văzut bun la «Lenau» şi am apreciat public acest lucru: o mobilizare excepţională, forţă de muncă numeroasă şi progres rapid. Sper să nu văd și partea negativă pe care am văzut-o, cu manifestări, consider eu, prea nervoase”, a declarat primarul Nicolae Robu, referindu-se la așteptările pe care le are cu privire la colaborarea, în cadrul acestui nou proiect, cu reprezentanții Kasdum-GF SRL. Declarația vine în contextul în care, în cursul săptămânii trecute, reprezentanții acestei companii au anunțat sistarea lucr.ărilor de la Liceul „Nikolaus Lenau”, invocând erori grave de proiectare și acuzând incompetența unor funcționari din Primăria Timișoara.

 

Un proiect cu un istoric controversat

Studiul de fezabilitate și proiectul pentru realizarea skatepark-ului din Parcul Central a fost aprobat de către Consiliul Local al Primăriei Timișoara la începutul lunii august 2014.

Potrivit estimărilor inițiale ale SC Urbanito City Concept SRL Bucureşti, care a realizat studiul de fezabilitate și a întocmit devizul lucrărilor, valoarea totală a lucrărilor de execuție a pistei de skateboard s-ar ridica la aproximativ 2,3 milioane de lei + TVA.

Colaborarea Municipalității cu reprezentanții SC Urbanito City Concept SRL nu a fost, însă, una lipsită de dificultăți. La începutul lunii mai 2014, edilul semnala public faptul că Primăria Timișoara se confruntă cu o situație fără precedent, care întârzie demararea lucrărilor la skatepark-ul prevăzut să fie realizat în Parcul Central. Primarul spunea că, după ce realizaseră trei variante de proiect tehnic, reprezentanții Urbanito City Concept SRL au refuzat să predea Municipalității varianta cea mai ieftină – cea pentru care Primăria a anunțat că optează – a cărei valoare totală estimată era de un milion de lei. În ceea ce privește motivele invocate de această firmă, edilul a precizat că îi erau necunoscute, putând fi doar presupuse. Şi a mai informat și că au existat dificultăți de comunicare cu reprezentanții companiei bucureștene, aceștia refuzând să relaționeze cu reprezentanții Primăriei Timișoara, în încercarea de a constrânge Municipalitatea să accepte o variantă de amenajare ale cărei costuri se ridicau, însă, la nu mai puțin de un milion de euro.

Nicolae Robu a catalogat atunci situația creată drept „o neobrăzare” și a amenințat că Municipalitatea va solicita rezilierea contractului și va evalua posibilitatea de a solicita daune companiei Urbanito City Concept.

Primarul a mai informat și că forma bucureşteană și-a adjudecat realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului, în urma unei proceduri de încredințare directă, după evaluarea ofertelor care au fost depuse fiind selectată oferta care presupunea costurile cele mai scăzute.

Valoarea pentru care a fost adjudecat contractul vizând realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic a fost de 3.000 de euro, au mai informat reprezentanții Municipalității.

Print Friendly, PDF & Email