S-a deschis circulaţia prin pasajul Popa Şapcă

Astăzi au fost inaugurate, înainte de termenul impus în contract, lucrările realizate la pasajul subteran Popa Şapcă, lărgit la şase benzi şi la cele trei străzi adiacente: Popa Şapcă, Aristide Demetriade şi Antenei.

 

Pasajul trece subteran pe sub o linie de cale ferată şi asigură legătura rutieră între strada Popa Şapcă şi b-dul Antenei. Are şase benzi de circulaţie, două benzi spre strada Popa Şapcă şi una pentru viraj la dreapta de pe strada Demetriade, două benzi spre b-dul Antenei şi una pentru viraj la dreapta pe strada Demetriade. Gabaritul pe verticală este de 4,40 m, iar lăţimea, după lucrările de reabilitare, este de 23,50 m.

Înainte de reabilitare, Pasajul Popa Şapcă avea o deschidere de 10,25 m, deplasarea autovehiculelor fâcându-se pe două sensuri de circulaţie şi adesea circulaţia auto fiind strangulată în zonă. Scopul lucrărilor de lărgire a pasajului de sub calea ferată a fost de a se obţine o fluidizare a traficului din Timişoara.

De amenea, au fost amenajate şi străzile aferente acestui pasaj: Popa Şapcă şi Aristide Demetriade şi bulevardul Antenei.

Strada Popa Şapcă are acum patru benzi şi o lăţime a şoselei de 14 m. Aici au fopst amenajate 47 de locuri de parcare, trotuarele existente au fost reabilitate, cu respectarea accesului la proprietăţile particulare şi păstrarea racordurilor străzilor.

Strada Aristide Demetriade, unde a fost amenajată intersecţia, are patru benzi de circulaţie şi o lăţime a carosabilului de 12 m. De asemenea, au fost amenajate trotuarele, pe suprafaţa acestora pistele de ciclişti fiind comune cu partea destinată circulaţiei pietonale.

Bulevardul Antenei are tot patru benzi de circulaţie, dar lăţimea şoselei are 14 m. Şi aici au fost amenajate trotuarele, ie pe tronsaanele care au permis au fost realizate piste pentru biciclişti distincte, iar unde nu a fost posibil, acestea sunt comune cu partea destinată circulaţiei pietonale.

Crearea pasajului subteran Popa Şapcă şi modernizarea celor trei străzi incluse în proiect – Popa Şapcă, Aristide Demetriade şi Antenei –, scurtează semnificativ timpii de circulaţie şi eliberează intersecţiile existente, dau asigurări reprezentanţii Primăriei.

Priorităţile care au stat la baza execuării acestei lucrări sunt realizarea unor căi de comunicaţii sigure şi permanente pentru o mai bună fluidizare a traficului, diminuarea gradului de poluare şi sporirea gradului de atractivitate pentru potenţialii investitori.

Lucrările au fost executate de asocierea Sylc Con-Trans SRL- Lider, Tableros Y Puentes SA Asociat, Pettruco SA Asociat. Valoarea finală a lucrărilor este de peste 27,72 de milioane de lei, cu TVA inclus. Durata de execuţie, conform contractului, a fost de 18 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor. Lucrările au fost începute în 13 iunie 2016, fiind sistate în perioada de iarnă, termenul final fiind sfârşitul lunii iulie a acestui an.

Print Friendly, PDF & Email