După ce ani de zile a susţinut că e la fel de interesată ca şi Consiliul Judeţean în preluarea de acţiuni de la Aeroport, acum, Primăria Timişoara a fost de acord să accepte ca Aeroportul să fie trecut în subordinea C.J. Timiş, urmând ca ulterior să primească o cotă-parte din acţiuni. Deşi nu se ştie când se va întâmpla acest lucru şi nici-cota parte care îi va fi atribuită, dacă îi va fi atribuită.
“Undă verde” de la Primărie
La sfârşitul săptămânii trecute, Consiliul Local Timişoara a adoptat o hotărâre prin care îşi dădea acordul pentru preluarea de către Consiliul Judeţean Timiş de la Statul român a unui procent de 80% din acţiunile de la Aeroportul Internaţional “Traian Vuia”, urmând ca apoi, în urma unor negocieri, după ce va fi emisă o hotărâre de Guvern, Consiliul Local să primească o cotă parte din aceste acţiuni. În paralel, şi C.J. Timiş a aprobat o hotărâre prin care a stabilit să preia Aeroportul Timişoara. „A apărut aşa intempestiv oportunitatea de a prelua cea mai mare parte dintre acţiunile Aeroportului Internaţional «Traian Vuia» Timişoara. În opinia mea, Timişoara ar trebuie să aibă cel puţin jumătate din acea cotă de 80% din acţiunile ce vor ajunge în plan local. 20% vor rămâne la Fondul Proprietatea. Nu a fost timpul şi nici cadrul pentru a face o negociere cât să revină la Consiliul Local, şi cât la Consiliul Judeţean”, a declarat primarul Nicolae Robu.
Consiliul Local Timişoara şi-a exprimat acordul pentru cesionarea a 80% din acţiunile deţinute de Statul Român, reprezentat prin Ministerul Transportului, către C.J. Timiş, cu condiţia cesionării unei cote părţi din aceste acţiuni, ce “urmează a fi negociată”. Cu alte cuvinte, Consiliul Local nu ştie nici dacă şi nici câte acţiuni va primi de la administraţia judeţeană.
Tocmai aceste ambiguităţi i-au făcut pe unii consilieri locali să aibă dubii legate de acordul dat de Primărie. Consilierul local P.D.-L. Ovidiu Ciuhandu spune că “e absurd să-şi dea Consiliul Local acordul ca C.J. Timiş să preia acţiunile”.
În plus, deşi Primăria spune acum că vrea cel puţin 40% din aceste acţiuni, nu există în momentul de faţă niciun act normativ care să ateste faptul că le va primi. “Până la urmă, nici nu s-a stabilit clar dacă Guvernul va renunţa la aceste acţiuni. Nu e clar nici cum se va face negocierea ulterioară, pe ce criterii. Dacă preia Consiliul Judeţean acţiunile, nu ştiu ce mai putem negocia noi ulterior. Cert este că, dacă se demarează regionalizarea şi aceste chestiuni nu sunt lămurite, pot apărea complicaţii destul de mari”, avertizează şi consilierul local P.D.-L. Simion Moşiu.
Preluarea Aeroportului, dezbătută de ani buni
În noiembrie 2012, era readusă în actualitate posibilitatea administrării regionale a Aeroportului Timişoara, prin trecerea lui în subordinea autorităţilor locale. Oficialii C.J. Timiş susţineau atunci că nu se vor ocupa singuri de administrare, propunând cooptarea în proiect a C.J. Hunedoara şi C.J. Caraş-Severin.
Proiectul nu era, însă, nou nici atunci, discuţii în acest sens fiind purtate şi în urmă cu patru sau cinci ani. Se ştie că, în ultimii ani, C.J. Timiş a întreprins numeroase demersuri pe lângă Ministerul Transporturilor pentru preluarea unui pachet majoritar de acţiuni la Aeroportul Timişoara, lobby fiind făcut în acest sens pe lângă foştii miniştri Gheorghe Dobre şi Radu Berceanu.
Pe atunci existau destule semne de întrebare, preluarea aeroportului doar de către C.J. Timiş fiind considerată o pălărie prea mare pentru administraţia judeţeană. Se aducea atunci în discuţie planul de dezvoltare al aeroportului, care era comparat cu bugetul anual al C.J. Timiş, plusându-se pe ideea că, dacă ar duce acest program la bun sfârşit, C.J. Timiş ar trebui să bage în el toţi banii judeţului, timp de aproape un deceniu…
Tot atunci existau supoziţii ale unor consilieri judeţeni care avansau ipoteza că, la un moment dat, neavând bani pentru susţinerea acestui program de investiţii, C.J. Timiş ar intra în parteneriat public-privat cu o firmă din judeţ, păstrându-şi însă un pachet majoritar de acţiuni. Se întrebau însă consilierii judeţeni ce s-ar întâmpla dacă, în această situaţie prezumtivă, firma respectivă şi-ar fi majorat capitalul social, iar C.J. Timiş nu ar fi avut bani necesari în acel moment să contribuie şi el la majorare, caz în care respectiva societate privată ar fi devenit proprietara aeroportului.
Ultimele comentarii