În această seară se va deschide traficul rutier pe tronsonul de autostradă Timișoara-Lugoj. Înainte cu şapte luni de termenul prevăzut în contract.
Astăzi, de la ora 19, se va deschide traficul rutier pe tronsonul de autostradă Timișoara-Lugoj, Lot II, km 54+000- km 79+625, anunţă, într-un comunicat, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Astfel, se asigură o continuitate pe autostradă de la Nădlac până în comuna timişeană Traian Vuia, intersecție cu DN68A, pe o lungime de 142 de kilometri, fiind incluși și cei 10,5 kilometri din autostrada Lugoj – Deva, Lot I, nedeschiși traficului în 2013. „Datorită managementului riguros, dar și datorită obținerii tuturor avizelor și acordurilor necesare, traficul rutier a putut fi deschis circulației cu şapte luni mai devreme”, spun oficialii CNADNR.
De asemenea, vor fi deschise două parcări de scurtă durată, urmând ca în funcție de condițiile meteo din următoarele săptămâni să fie deschise și două spații de servicii care, în momentul de faţă, se află într-un stadiu avansat de execuție.
Anunţul privind deschiderea acestui tronson de autostradă, cu şapte luni mai devreme decât termenul prevăzut în contract, a fost făcut de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, la vizita acestuia în Timiş, în 10 decembrie, unde a inspectat lotul al doilea al autostrăzii Timişoara- Lugoj. „Acest lot de autostradă, aşa cum arată acum, este recepţionabil. Din maşină arată bine. Ne bucurăm dacă vom reuşi să îl deschidem circulaţiei cu şapte luni mai devreme, putem spune”, declara, atunci ministrul Dan Costescu.
lotului al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, realizată de Asocierea Tirrena Scavi SPA, a început în ianuarie 2014, termenul de finalizare fiind luna iulie a anului 2016, perioada de garanţie oferită de constructorul italian fiind de patru ani.
Costul lucrărilor a fost de peste 423 de milioane de lei (fără TVA), 85% din valoare fiind acoperită din Fondul de Coeziune, iar 15% de la bugetul de stat.
CNADNR anunţă că acest tronson al autostrăzii, lung de 25 de kilometri, situat între localităţile Izvin şi Şanovita, are nouă poduri, 12 pasaje, un nod rutier în dreptul localităţii Topolovăţu Mare, două spaţii de servicii şi două parcări de scurtă durată. Lotul I al autostrăzii Timişoara-Lugoj – care are o lungime totală de 35 kilometri – a fost dat în folosinţă în 2012.
Potrivit Hotnews, Lotul II din autostrada Timişoara-Lugoj a avut nevoie de aproape trei ani şi o lună pentru a ajunge de la faza de licitaţie la cea de şantier, durata perioadei în care autostrada a rămas prinsă în stadiul birocratic (licitaţie, contestaţii şi procese) fiind mai mare decât perioada necesară ca întreg proiectul să fie construit fizic.
Iniţial, Lotul II a fost scos la licitaţie împreună cu Lotul I, dar licitaţia lansată de CNADNR a fost atacată prin contestaţii. Fiind în imposibilitatea de a face faţă contestaţiilor care au fost confirmate şi de către instanţă de judecată, CNADNR a decis, în 2012, să anuleze licitaţia şi să facă o altă procedură de achiziţie publică. Din momentul organizării licitaţiei – în urma căreia câştigător a fost desemnat constructorul italian Tirrena Scavi – şi până la semnarea contractului a mai trecut un an şi jumătate.
Deşi finalizat pe întreaga lungime de 27 de kilometri, circulaţia rutieră se poate desfăşura doar pe 16 kilometri, ultimii zece neputând fi folosiţi de pentru că, în dreptul localităţii Şanoviţa, autostrada se termină brusc, în câmp. La această situaţie, mai spune Hotnews, s-a ajuns pentru că CNADNR nu şi-a sincronizat acţiunile, iar unele proceduri au fost îngreunate. Deşi lotul 1 al autostrăzii Lugoj-Deva e în lucru din vara lui 2011, realizarea unui nod rutier la capătul spre Şanovita a fost pus, în planuri, în sarcina constructorului lotului 2 din Timişoara-Lugoj, Tirrena Scavi, constructor anunţat definitiv abia în decembrie 2013.
OANA DIMA
Timpolis, stiri timisoara, deschidere lot ii autostrada timisoara-lugoj, costescu, cnadnr
Ultimele comentarii