După o amânare iniţială până la jumătatea acestui an, Primăria Timişoara se vede nevoită să amâne din nou, cu încă un an, finalizarea proiectului de refacere a malurilor Canalului Bega.
„Criză” de ofertanţi
Conform unui proiect de hotărâre propus pentru următoarea şedinţă de plen, Primăria Timişoara se vede nevoită să mai amâne cu încă un an finalizarea proiectului „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega”.
Aceasta este a doua decalare, după cea anunţată pentru 30 iunie 2016, din cauza „necesităţii achiziţiei tuturor dotărilor – cheltuieli neeligibile (vaporetto, dotări PSI şi de prim ajutor, biciclete şi macarale)”.
Acum însă, responsabilii de proiect spun că este necesară amânarea finalizării proiectului cu încă un an, până în vara anului 2017, din cauză că nu s-a reuşit achiziţionarea de biciclete pentru staţiile de pe malul Begăi şi a două macarale necesare pentru manevrarea vaporaşelor. Şi asta, pentru că nu au fost găsiţi ofertanţi acceptabili.
„În cazul bicicletelor – 140 de bucăţi, acestea fiind obiectul achiziţiei lotului 5 de dotări aferente staţiilor vaporetto, achiziţia publică a fost derulată de 8 ori fără a se prezenta vreun ofertant iar în cazul achiziţiei a două macarale procedura a fost de asemenea derulată de 8 ori fără a se prezenta vreun ofertant”, explică reprezentanţii Primăriei.
Tot aceştia spun că suma de 279.222,70 lei, reprezentând contravaloarea bicicletelor şi macaralelor, sumă rămasă de cheltuit, prevăzută în bugetul local pentru anul 2016, se va reporta în 201,7 în cazul în care macaralele şi bicicletele nu vor fi cumpărate şi livrate anul acesta.
Pe lângă aceste probleme legate de achiziţii, care au dus la decalarea proiectului, utilizarea Begăi pentru navigaţia cu vaporetto în scopuri de transport public este şi ea întârziată din cauza unor demersuri birocratice stufoase.
„Nu pot să vă spun când se va începe navigaţia pentru transport public pe Bega, aşa cum s-a preconizat. Regia Autonomă de Transport trebuie să se autorizeze ca operator de transport în domeniul naval, iar documentaţia se pare că durează foarte mult, nu ştiu de ce. Nu ştiu şi dacă în momentul de faţă Regia are tot personalul necesar pentru conducerea acestor ambarcaţiuni, şi trebuie să se înţeleagă că respectivii angajaţi nu pot fi plătiţi ca nişte vatmani. Din punctul meu de vedere, ar fi trebuit să se dea deja drumul la transport public cu ambarcaţiuni, mai ales că nu vorbim de Canalul Dunăre Marea Neagră ci de Bega. Mai ales în condiţiile de faţă, în care se fac lucrări în oraş care duc la blocaje de trafic, transportul public pe Bega ar fi dus la degrevarea parţială a traficului din oraş”, consideră Alexandru Bărboi, şeful Oficiului de Căpitănie Timişoara.
O alternativă la transportul public
Prin proiectul de transport public cu ambarcaţiuni pe Bega se acreditează ideea transformării canalului Bega într-un adevărat bulevard al oraşului. Astfel că din estimările Municipalităţii, 15.400 de persoane vor utiliza mijloacele navigabile de transport în comun.
“Acest mijloc de transport va fi destinat circulaţiei cotidiene şi recreării, creându-se astfel o mai bună fluiditate şi conectivitate a transportului în comun şi noi funcţiuni malurilor şi canalului Bega. Se va obţine şi cel mai rapid şi plăcut mijloc de transport în comun pe axa est-vest a oraşului, reprezentată de Bega”, dau asigurări reprezentanţii Primăriei Timişoara.
Ultimele comentarii