După ce a făcut obiectul unor ştiri în presa naţională, odată cu iniţiativa unor localnici de a-l repara singuri, o bucată de drum comunal din satul Uliuc intră, în sfârşit, în planul de asfaltări al Consiliului Judeţean Timiş. Nu se ştie însă când vor fi demarate aceste lucrări.
Un drum faimos
Drumul din satul Uliuc, cu o lungime de doar patru kilometri, va intra în reparaţii, după ce va fi aprobată alocarea financiară de 300.000 de lei, acordată de Consiliul Judeţean Timiş. Preşedintele instituţiei, Titu Bojin, a declarat că există posibilitatea acordării unei sume mai mari, însă nu a precizat de ce a fost nevoie să treacă atâta timp pentru ca această lucrare să fie realizată.
Localnicii din Uliuc au protestat în nenumărate rânduri din cauza condiţiilor de trafic, ajungând chiar să blocheze circulaţia pe drumul judeţean, în condiţiile în care localitatea se află la o distanţă de doar 15 kilometri de Timişoara, iar drumul spre sat nu a fost niciodată asfaltat. Doar patru kilometri sunt de la Drumul Judeţean 592 (Timişoara – Buziaş – Lugoj) până în satul Uliuc, ce aparţine de comuna Sacoşu Turcesc, însă, din cauza gropilor formate pe drum, acei kilometri sunt făcuţi, cu maşina, în zeci de minute.
Alocarea vine în contextul rectificării bugetare de jumătate de an, şi a fondurilor primite de la Guvern pentru realizarea de lucrări de infrastructură. „Banii s-au împărţit ca şi în alţi ani, adică unele localităţi au primit sume ceva mai mari, altele nu au primit nimic, nu se ştie exact pe ce criterii”, spune consilierul judeţean PNL Tiberiu Lelescu.
Reparaţii cu iz penal
În 2013 şi 2014 au beneficiat de o mediatizare maximă ineditele proteste ale sătenilor din localităţile Unip şi Uliuc, aparţinătoare de comuna Sacoşu Turcesc, care au ieşit în stradă, cerând asfaltarea Drumului Comunal 154, care leagă localităţile lor de drumul judeţean Timişoara – Buziaş. De altfel, nu avea cum să nu suscite interes un asemenea protest, la care se scandau lozinci gen „Taxe plătim, impozite plătim, drum asfaltat când primim?”.
Protestele s-au organizat şi s-au terminat, ştirile au fost uitate şi, între timp, situaţia nu s-a rezolvat. Ba chiar are parte de o urmare tipic românească. Văzând că nu se întâmplă nimic, sătenii au pus mână de la mână şi au plătit lucrări de reabilitare ale drumului, pentru a putea circula în condiţii cât de cât decente.
Iniţiativa a avut însă urmări neaşteptate, în sensul că drumarii de ocazie s-au ales cu dosare penale pentru intervenţii neautorizate pe domeniul public. “Orice intervenţie neautorizată pe drumurile publice e ilegală. Nu se poate interveni pe un drum public fără autorizaţie. Ce s-ar întâmpla dacă fiecare s-ar apuca să facă tot felul de lucrări la infrastructura publică?”, declarau reprezentanţii Primăriei Sacoşu Turcesc.
Aceştia mai spuneau, anul trecut, că au făcut tot ce se putea pentru a realiza această lucrare de interes public şi că, deşi s-a realizat şi un proiect pentru obţinerea de finanţări europene, în exerciţiul financiar precedent, proiectul nu s-a calificat pentru finanţare, considerându-se, pe criterii greu de înţeles, că există alte proiecte mult mai îndreptăţite să primească finanţare.
Ulterior, s-a depus documentaţia pentru obţinerea de finanţare de la Guvern, prin OG 28 /10 aprilie 2013, pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare local pentru pietruirea drumurilor comunale, alimentarea cu apa a satelor, conectarea satelor la reţeaua de electrificare şi la reţelele telefonice.
Localnicii susţin că toţi cei patru kilometri ai drumului trebuie parcurşi doar la viteze mici, întâia şi a doua, şi în cele două localităţi au existat femei care au născut acasă, din cauză că ambulanţa nu a putut străbate drumul până la ele.
Ultimele comentarii