Rata mare a abandonării examenului național de titularizare este o tendință ce amplifică consecințele lipsei de reacție a Ministerului Educației în fața nivelului scăzut de pregătire a candidaților, spune deputatul liberal Marilen Pirtea.
La nivel general, rezultatele de la examenul național de titularizare a profesorilor se încadrează în nota ultimilor ani, afirmă deputatul PNL Marilen Pirtea, coordonator al Comisiei de Educație a PNL: “Pe de o parte, constatăm că atractivitatea pentru profesia didactică în rândul absolvenților din anul curent este în creștere, dar, pe de altă parte, a crescut și rata de abandon, de ieșire din examen. La nivelul celor cu note peste 7, proporția rezultatelor din anul curent este aproximativ egală cu cea din anul anterior: 46,79% vs 46,93%.”
Acesta afirmă că decizia MEN de a interzice accesul la catedră în următorul an universitar pentru cei care au ieșit din examen ar putea fi o soluție de avarie, dar nu una pe deplin convingătoare. “MEN ar fi putut avea o conduită proactivă, ar fi avut cum să se poziționeze anticipativ încă din ianuarie, dacă nu chiar mai devreme, pentru ca în titularizarea din această vară să fie cu adevărat pregătit prin măsuri cu care să-i motiveze pe candidați, ori să-i îndemne către o mai bună pregătire. Dacă deciziile erau luate încă de la începutul anului sau de anul trecut, probabil că s-ar fi dat un semnal cert de mobilizare a interesului și s-ar fi stimulat seriozitatea în rândul cadrelor didactice candidate la titularizare”, conchide deputatul liberal Marilen Pirtea.
Ultimele comentarii