Deputat PNL de Timiş Cornel Sămărtinean: „Centura Sud a Timişoarei a fost trecută ca prioritate, în urma altor şosele ocolitoare pentru oraşe mult mai mici”

Cornel SamartineanMaster Planul pe Transport a făcut cale întoarsă de la Bruxelles la Bucureşti, pentru completări şi revizuiri, Comisia Europeană considerând că în acest document există probleme nerezolvate. Aşa că Centura Sud Timişoara a căzut, momentan. Un parlamentar de Timiş spune că schimbarea situaţiei ţine de Guvern.

 

La mijlocul lunii martie, Master Planul de Transport al României, întocmit de Ministerul Transporturilor, a fost prezentat la la Bruxelles, specialiștilor din cadrul DG Regio, DG Move și DG Ecofin. Documentul a fost, însă, retrimis la Bucureşti pentru completări şi revizuiri. Comisia Europeană a considerat că în Master Planul pe Transport al României există în continuare probleme nerezolvate,“fiind necesare eforturi suplimentare” din partea autorităților de la București pentru îmbunătățirea acestui document, în special cele referitoare la prioritizarea proiectelor de infrastructură propuse spre realizare în perioada 2014 – 2020.

Pentru a putea accesa finanţarea europeană alocată României, destinată proiectelor de infrastructură în actualul exerciţiu financiar, Guvernul Ponta 3 va trebui să modifice Master Planul în concordanţă cu ultimele observaţii şi să trimită, cel târziu până pe 9 aprilie, varianta finală spre aprobarea Comisiei Europene.

Timișul este cvasi-absent din lista de investiții finanțate de Guvernul Ponta, fiind în continuare, cu zero lei alocaţi proiectelor sale aflate în jurisdicţia Guvernului pentru obiective promise odată cu preluarea guvernării de către PSD. Centura Sud, Institutul Regional de Oncologie şi modernizarea Gării de Nord sunt doar câteva din obiectivele promise de reprezentanţii PSD în campaniile electorale, trecute a fi finalizate. Realitatea ne arată că e foarte uşor să promiţi şi mult mai greu să-ţi respecţi promisiunile atunci când eşti complet neserios şi te bazezi pe neprofesionişti”, acuză parlamentarul PNL (fost PDL) de Timiş Cornel Sămărtinean.

Acesta mai spune că, în logica Guvernului Ponta 3, Timișul nu se află pe harta României: “Altfel, nu se explică faptul că județul Timiș nu se regăsește în Master Planul de Transport elaborat de Guvernul Ponta. În actualul Master Plan, Centura Sud a Timişoarei a fost retrogradată şi trecută ca prioritate, în urma altor şosele ocolitoare pentru oraşe mult mai mici.”

Cornel Sămărtimean acuză PSD şi Guvernul Ponta că fie nu înţeleg, fie nu vor să înţeleagă faptul că vestul țării, cu Timișoara şi Timișul, este mai importantă pentru accesul spre Europa, spre UE decât alte zone, “şi spun asta fără să subestimez pe nimeni. Prioritățile au fost stabilite, conform afirmațiilor ministrului Rus. Citez: «în funcţie de criteriul asigurării continuităţii coridoarelor principale de transport». Însă aceste criterii nu par să respecte cerințele europene, din moment ce pe lista scurtă a ultimelor informații se regăsește din nou obiecția referitoare la prioritizarea în funcție de TEN-T Core și de conceptul «missing link» (lipsa unor tronsoane de pe un traseu prestabilit).”

Excluderea judeţului Timiş din Master Planul de Transport şi absenţa lui din lista de investiţii în infrastructură demonstrează, încă o dată, faptul că în mod constant din 2012 şi până astăzi toate Guvernările Ponta au făcut din minciună o politică de stat, mai spune Cornel Sămărtinean, care le reaminteşte guvernanţilor că „Timişoara trebuie să primească ceea ce merită pentru simplul motiv că Timişoara merită soluţii la înălţimea potenţialului ei.

Cornel Sămărtinean subliniază că, aşa cum a mai declarat, nu doreşte să fie un parlamentar anonim, de aceea “toată activitatea mea de deputat a fost, este și va fi concentrată către problemele și nevoile cu care se confruntă cetățenii Timișoarei, care m-au mandatat ca parlamentar de Timiș şi pe care îi reprezint în Parlament.”

De la începutul anului 2013, mai spune deputatul liberal, cunoscând situaţia infrastructurii Timişului, respectiv a Centurii Sud a Timişoarei, “în calitatea mea de deputat ales în Circumscripția electorală nr.  37 Timiș, Colegiul uninominal nr. 1, am utilizat  toate prerogativele legislative prevăzute în Regulamentul Camerei Deputaţilor pentru rezolvarea acestor importante probleme locale.” În acest sens, afirmă Cornel Sămărtinean, a susținut declarații politice, a adresat interpelări şi întrebări tuturor miniştrilor care s-au succedat la conducerea Ministerului Transporturilor, în Cabinetele premierului Victor  Ponta din 2012 până în prezent, a formulat și susținut amendamente la Legea Bugetului de Stat în 2013 şi în 2014, response, însă, atât în comisiile de specialitate, cât şi în plenul reunit al Parlamentului, “majoritatea parlamentară aflată la guvernare considerând neimportante amendamentele prezentate, deşi Timişoara contribuie, după Bucureşti, cu cei mai mulţi bani la bugetul de stat al României” – documente care, mai spune el, pot fi consultate public, pe site-ul Camerei Deputaţilor.

Print Friendly, PDF & Email