Peste 700 de cadre didactice din toată ţara au absolvit anul acesta un curs de dezvoltare a competențelor sociale și civice, organizat de Casa Corpului Didactic Timiș.
Seria de cursuri online cu tema „Managementul sistemic al clasei de elevi”, acreditate de Ministerul Educației, au fost organizate de Casa Corpului Didactic Timiș în colaborare cu Fundația United Way România
Acestea s-au derulat în perioada februarie – noiembrie, prin intermediul lor fiind pregătite 718 cadre didactice din 40 județe și din București, după cum declară Simona Elena Duiuleasa, profesor metodist la Casa Corpului Didactic Timiș.
Pe parcursul a 40 de ore, dascălii au învățat cum să fie mai atenți la nevoile copiilor, cât de importantă este relația lor cu copiii în raport cu motivația pentru învățare, cum să gestioneze anumite situații și comportamente mai delicate, cum să implice părinții și cum să-și construiască o rețea de parteneri care să-i sprijine în actul educativ.
„Criza pandemică a adus și o mare criză în educație. Totuși, aceeași criză ne-a forțat să ne adaptăm situației pentru a-i putea sprijini pe cei care, după părinți, sunt principalul suport al copiilor, profesorii. Ne bucură faptul că prin acest curs online am putut ajunge la cadrele didactice din aproape toată țara. Suntem conștienți că, prin sprijinirea educației, construim pentru toată comunitatea o societate mai bună”, declară Adriana Dobrea, directorul executiv al United Way România.
În urma cursului, transmit organizatorii, peste 11.800 elevi din mediul rural și peste 30.000 elevi din mediul urban vor găsi sprijin mai susținut din partea cadrelor didactice pentru a-și putea continua educația (în special ca urmare a dezvoltării competențelor acestora din urmă în domeniul comunicării și relaționării în mediul școlar, în utilizarea tehnicilor de disciplinare pozitivă și a metodelor de stimulare a învățării active).
Georgiana Iliescu, director executiv al Fundației Globalworth, care a finanţat acest program, spune că proiectele de educație au un rol esențial în dezvoltarea societății, mai ales în contextul actual plin de provocări: „Riscul abandonului școlar, aflat la un grad atât de ridicat în România, poate fi evitat și diminuat dacă relația dintre copil, școală și părinți este gestionată corect. Cadrele didactice din învățământul preuniversitar pot aduce o schimbare în această dinamică prin dezvoltarea propriilor abilități sociale și emoționale, prin atenția acordată nevoilor copiilor, prin gestionarea situațiilor conflictuale și prin dezvoltarea unei bune relații cu părinții.”
Ultimele comentarii