Compozitorul și dirijorul Remus Georgescu, primul muzician român care a devenit Doctor Honoris Causa al UVT

Compozitorului și dirijorului Remus Georgescu i-a fost decernat, azi, titlul de Doctor Honoris Causa al Universității de Vest Timișoara, la vârsta de 85 de ani. Acesta este primul muzician român care primește această distincție din partea respectivei instituții academice.

 

Decanul Facultății de Muzică și Teatru a UVT, prof. dr. Violeta Zonte, care a înaintat propunerea decernării titlului, a vorbit în Laudatio despre personalitatea, creația și activitatea maestrului Remus Georgescu, director artistic al Filarmonicii Banatul și profesor la Facultatea de Muzică și Teatru a UVT.

Maestrul Remus Georgescu identifică suprema clipă faustică cu tainicul și alchimicul proces de creație. (…). Recunoașterea valorii creației sale este probată de numeroasele premii naționale, dintre care le distingem pe cele acordate de Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor, Premiul «George Enescu» al Academiei Române, Premiul «Criticii Muzicale», Premiul de Excelență al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor sau Premiul «Opera Omnia» și cea mai înaltă distincție acordată unui muzician din spațiul românesc, Marele Premiu al Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor”, declară, citată de Agerpres, Violeta Zonte.

Creația muzicală a lui Remus Georgescu este completată de activitatea dirijorală începută la Filarmonica de Stat Sibiu, continuată la Filarmonica de Stat Oradea, la cea de la Târgu Mureș, activitate dirijorală urmată de dedicarea baghetei sale Filarmonicii de Stat Banatul din Timișoara (1968 – 2003), răstimp în care Filarmonica bănățeană a cunoscut o perioadă de glorie.

Remus Georgescu a punctat în prelegerea sa post-decernare a titlului că muzica l-a învățat ce este smerenia. „De muzica pe care o studiem în conservatoare, în academii ori în universități nu te poți apropia decât cu sfială, prosternat. Este o catedrală a sufletului, imaginată de oameni, în care nu poți pătrunde decât cu evlavie, cu reculegere, în tăcere. Aici totul este invenția năstrușnică a omului, pornind de la modelul dumnezeiesc al vocii omenești până la forma nemaiîntâlnită a viorii închipuită de om, până la capodoperele create de geniul demiurgic al marilor compozitori”, spune Remus Georgescu.

El a afirmat că dorește ca Facultatea de Muzică să-și completeze cât mai repede secțiile cu cea de muzicologie compoziție și dirijat orchestră.

Print Friendly, PDF & Email