Ani de zile, Consiliul Judeţean Timiş a avut de furcă cu tot felul de contracte păguboase de închiriere de imobile şi suprafeţe de teren la Parcul Industrial, unor firme care uitau să-şi mai achite chiriile restante. Acum se ia în discuţie utilizarea unei părţi din suprafaţa Parcului, pentru „relocarea” unor instituţii care nu au sau nu mai au în urma retrocedărilor sedii proprii, plătind chirii exorbitante de la buget.
O soluţie alternativă
În perioada următoare, Consiliul Judeţean Timiş va lua în discuţie alocarea unui spaţiu din Parcul Industrial Timişoara, de pe Calea Torontalului, parc aflat în administrarea sa, către structurile vamale vestice din subordinea ANAF.
„Este vorba despre sediul Biroului Vamal Timiş, de pe Calea Lugojului, pentru care se plăteşte o chirie de 4.000 de euro lunar. A fost o discuţie legată de mutarea acestui Birou Vamal 31în Parcul Industrial, rămâne de văzut cum se va concretiza”, declară Gabriel Moldovan, directorul executiv al Direcţiei Regionale pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Timişoara.
Un proiect prin care se intenţiona să se atribuie spaţii din PITT către structurile vamale a mai intrat în discuţie la CJ Timiş, în urmă cu câteva luni, dar a fost restras, în urma solicitărilor consilierilor din opoziţie de a se preciza ce venituri vor fi aduse prin această atribuire către bugetul administraţiei judeţene.
„S-a propus a fi gratuit, însă Direcţia Vamală este extrem de puternică. Obiectivul acestui parc industrial este de a aduce bani la bugetul judeţean. Clădirea respectivă nu produce bani în acest moment, dar a fost construită pentru a produce bani”, spunea pe această temă, în plen, consilierul judeţean PNL Nicolae Bitea.
Intenţia de a se atribui spaţii unor instituţii deficitare în ceea ce priveşte sediile este salutară, în condiţiile în care se plătesc chirii foarte mari de la buget, iar o parte din închirierile de spaţii de la Parcul Industrial s-au dovedit a fi păguboase pentru CJ Timiş.
Probleme acumulate la Parcul Industrial
În ciuda numeroaselor reconfigurări ale regulamentului prin care se închiriază parcele firmelor concesionare de la Parcul Industrial Timişoara, riscul de neplată aferent acestor firme a rămas o problemă pentru CJ Timiş, care a fost angrenat ani de zile în procese de insolvenţă, unele începute prin 2009, odată cu debutul crizei economice.
De-a lungul anilor, ca administrator al PITT, CJ Timiş s-a confruntat cu multiple situaţii în care firmele concesionare s-au închis sau au renunţat la concesiune şi nu şi-au mai plătit taxele de concesiune restante.
Anul trecut era luată în discuţie din nou situaţia unor firme care erau acţionate în instanţă pentru neplata facturilor de redevenţă la bugetul judeţean. CJ Timiş a lăsat să se acumuleze datorii neplătite care depăşesc chiar suma de 100.000 de lei, iar firmele datornice acţionate în instanţă motivau tocmai cu situaţia lor neplata. CJ Timiş anunţa în 2013 că se judecă cu 80% din firmele din PITT, în mare parte din cauza taxelor de concesiune şi a modului în care au fost încheiate contractele de concesiune.
Pe lângă aceste procese, administraţia judeţeană se mai confrunta cu o situaţie ciudată, în condiţiile în care o parte din firmele care şi-au construit hale pe terenurile concesionate au ajuns în insolvenţă. “Având în vedere faptul că, în momentul de faţă, ne confruntăm cu situaţia intrării în procedura de insolvenţă a mai multor firme care au concesionat şi au realizat investiţii pe astfel de parcele şi, prin urmare, cu scoaterea la licitaţie de către lichidatorii judiciari a halelor construite, ceea ce presupune implicit încetarea contractelor de concesiune cu firmele respective, se impune găsirea unei soluţii pentru reglementarea situaţiei terenului, care rămâne în continuare ocupat de construcţii”, se menţiona într-un raport legat de PITT.
Ultimele comentarii