Aproape un milion de pagini de documente ale Consiliului Judeţean Timiş, arhivate electronic

Foto: CJ Timiş

Consiliul Județean Timiş anunţă că va introduce plățile online și va arhiva electronic 900.000 de pagini de documente. Instituția a câștigat trei milioane de lei pentru o platformă digitală de lucru cu partenerii săi

 

Consiliul Județean Timiș a câștigat o finanțare pe fonduri europene de aproape trei milioane de lei pentru o platforma ce va avea rolul de a digitaliza fluxurile de lucru cu beneficiarii și colaboratorii externi. Proiectul a trecut de etapele de evaluare, pasul următor fiind semnarea contractului de finanțare. Acesta este complementar proiectului ce prevede digitalizarea proceselor interne ale instituției, aflat deja în lucru și finanțat din surse bugetare proprii, precizează reprezentanţii CJ Timiş.

Soluția informatică de interacțiune digitală cu beneficiarii și partenerii CJ Timiş are ca scop reducerea timpilor alocați și oferirea unui mediu prietenos de comunicare. O altă componentă importantă prevede retrodigitizarea arhivelor instituției, ceea ce presupune scanarea și arhivarea electronică a  aproximativ 900.000 de pagini, adică 180 de metri linari de arhivă.

Funcționalitatea platformei va permite logarea mai multor tipuri de utilizatori, atât cetățeni, cât şi instituţii: primării, instituții subordonate, deconcentrate, universități. „Fiecare tip de user va avea contul optimizat după nevoile de colaborare cu instituția județeană, ele nefiind aceleași pentru toți, iar după logare, fiecare user va avea la dispoziție documentele dedicate”, transmit oficialii CJ Timiş.

De asemenea, adaugă ei, utilizatorul va putea să programeze întâlniri video sau să primească răspunsuri automate la întrebările uzuale prin intermediul unui chatbot: „lnteroperabilitatea cu sistemul financiar intern al instituției va permite, prin operatori dedicați, plata online a taxelor, impozitelor, cât și alocarea diferitelor sume cuvenite către utilizatori, cu monitorizarea acestora în timp real.”

Proiectul depus este efortul unei echipe multidisciplinare care a lucrat sub coordonarea administratorului public al județului, Marian Constantin Vasile. Potrivit acestuia, modulul colaborativ interinstituțional va permite lucrul la proiecte comune cu alte instituții, evitând astfel transferul informațiilor pe hârtie între acestea: „Toate documentele intrate și ieșite prin platforma vor fi indexate cu metadate, pentru a putea fi identificate cât mai facil și a putea fi reutilizate. De asemenea, va fi creată și o componentă prin care se vor depune și monitoriza proiectele pe bugetul participativ. Este un sistem complex, care răspunde multor nevoi identificate prin muncă de echipă”.

Proiectul are capacitatea de a fi multiplicat la nivelul altor Primăriilor, asigurând în prima fază posibilitatea acestora de a folosi platforma ca utilizatori, apoi posibilitatea de interconectare cu aceasta.

Print Friendly, PDF & Email