Aproape 200 de concedieri de la C.F.R. Marfă, pe raza Regionalei Timişoara

Sindicat: “C.F.R. Marfă are e pe profit, disponibilizările nu au niciun sens”

MarfarNumărul exact al disponibilizărilor de la C.F.R. Marfă, despre care acum se spune că e în jur de 2.500, va fi discutat în iunie cu reprezentanţii F.M.I., iar cei care vor fi concediaţi au asigurate salarii compensatorii, a anunţat ministrul Transporturilor, Dan Şova. Din cele 2.500 de disponibilizări anunţate, circa 200, adică aproximativ 8% se vor realiza pe raza Regionalei Timişoara. Sindicatele spun, însă, că C.F.R. Marfă are contracte, se află pe profit, iar disponibilizările nu au niciun sens.

 

Decizii drastice

„În acest moment suntem în situaţia în care C.F.R. Marfă a câştigat la licitaţie trei contracte noi şi arată o creştere de venituri cu 12%, ei susţinând că nu ar mai fi nevoie de concedierea a 2.500 de persoane. Fireşte, aceasta fiind o chestiune nou intervenită, am fost de acord să analizăm acest lucru, să vedem în raport de creşterea de venituri şi de creşterea necesarului de personal pentru contracte care va fi exact numărul de persoane care va fi disponibilizat”, a afirmat, la începutul acesti săptămâni, ministrul Transporturilor, Dan Şova, citat de Mediafax.

El a precizat că lucrurile încep să se simplifice, în contextul în care, de la începutul anului, 230 de angajaţi ai C.F.R. Marfă au ieşit la pensie, iar în consecinţă numărul disponibilizărilor va fi mai mic de 2.500.

Vom încerca să găsim în perioada imediat următoare soluţia optimă pentru numărul maxim de persoane care urmează să fie concediate. Noi sperăm se afle în această situaţie cât mai puţini şi concluziile pe care le avem să le prezentăm în luna iunie, împreună cu managementul privat şi sindicatele, misiunii F.M.I., pentru a vedea în ce măsură ne este permis să concediem mai puţin, arătând noile cifre”, a mai spus ministrul.

Pentru salariaţii companiei care vor fi concediaţi vor fi asigurate de la bugetul de stat 18 – 24 de salarii, în funcţie de vechime, suma urmând să fie plătită lunar.

Potrivit informaţiilor furnizate de Ministerul Transporturilor, Consiliul de Administraţie al C.F.R. Marfă a iniţiat, la finele lunii martie, procedurile de disponibilizare a a 2.500 de salariaţi, în conformitate cu angajamentele faţă de F.M.I., estimând că în cadrul companiei vor mai rămâne 6.376 de salariaţi. C.F.R. Marfă a anunţat recent că a câştigat licitaţie organizată de către Centrala Electrică de Termoficare Govora pentru transportul pe calea ferată a 2,4 milioane de tone de cărbune, valoarea contractului nefiind făcută publică.

Compania are, din aprilie, un nou director general, Dan Valentin Belcea, fost manager în cadrul firmei de publicitate Graffiti/BBDO, al  televiziunii Prima TV şi al companiilor International Railway Systems şi Protan, cu activităţi în domeniul feroviar, respectiv al deşeurilor.

Până la numirea acestuia în funcţie, conducerea C.F.R. Marfă a fost asigurată interimar de un director general adjunct, Pavel Bărculeţ, după decesul fostului manager al companiei, Dragoş Alexandru Drăghici, care a suferit un accident vascular-cerebral după arestarea lui patronului Grup Feroviar Român, Gruia Stoica. Acesta a fost interceptat în timp ce discuta despre o mită de apropae un milion de euro, pe care ar fi urmat să o dea pentru câştigarea unui contract cu C.F.R. Marfă.

Sindicat: “C.F.R. Marfă are contracte, e pe profit, disponibilizările nu au niciun sens”

Conform Sindicatului Liber al Mecanicilor de Locomotivă, din cele 2.500 de disponibilizări anunţate, circa 200, adică aproximativ 8% se vor realiza pe raza Regionalei Timişoara. “Acest plan de disponibilizări nu are nicio logică. C.F.R. Marfă este pe profit şi are atâtea contracte încât de abia le poate acoperi cu personalul existent. Considerăm că e o mizerie ceea ce se întâmplă”, spune Ioan Boloş, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă din Regionala Timişoara.

Acesta mai declară că, şi dacă exista acest angajament faţă de F.M.I., li se putea explica reprezentanţilor instituţiei financiare că C.F.R. Marfă are multe contracte şi e profitabilă. “Se pare însă că se doreşte, în continuare, să se înstrăineze sau să se distrugă tot ce mai are Statul de valoare. În cazul unui eventual conflict militar, cu ce se vor face transporturi militare? Cu operatorii privaţi ?”, se întreabă, retoric, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă din Regionala Timişoara.

Print Friendly, PDF & Email