Ambarcaţiunile RATT, trase pe dreapta, au toate avizele de la Căpitănia Timişoara

Dacă s-ar finaliza toate demersurile necesare de la nivel central pentru autorizarea navigării pe Bega pentru transport în comun, ambarcaţiunile noi ale RATT, ţinute la păstrare în lipsa avizelor, ar putea începe să transporte pasageri imediat.

 

„Pe plan local există documentaţia necesară”

Cumpărate de anul trecut, ambarcaţiunile luate de Primăria Timişoara pentru transport în comun stau în continuare pe dreapta, din cauza lipsei unei structuri de administrare a canalului navigabil Bega, care poate fi înfiinţată doar la nivel central.

Aceasta deşi vaporaşele au toate avizele necesare de pe plan local, de la Căpitănia Timişoara. Dacă nu ar exista acest blocaj, pe care se pare că şi actualul Guvern întârzie să-l rezolve, acestea ar putea circula imediat pe canal, pentru transport în comun.

„Nu ştiu şi nu înţeleg de ce există situaţia aceasta şi ambarcaţiunile stau în continuare nefolosite. De la Căpitănia Timişoara ele au toate avizele necesare, toată documentaţia în regulă. Cred că nici pe Dunăre nu sunt dosare de ambarcaţiuni aşa de complete şi actualizate. Din punctul nostru de vedere, totul este în regulă. Aşteptăm în continuare rezolvarea problemei de la nivel central”, ne-a declarat Alexandru Bărboi, şeful Oficiului de Căpitănie Timişoara.

În recenta şedinţă de Consiliu Local, primarul Nicolae Robu a declarat este convins că cineva boicotează capitala Banatului şi că le va face plângere penală autorităţilor responsabile, cel mai probabil unor structuri de profil din Ministerul Transporturilor.

„Eu nu ştiu cine sunt aceia, dar dacă nu se rezolvă această problemă, care e pur birocratică, estimez că la începutul lui iunie o să recurg şi la plângeri penale, dacă va fi cazul. Suntem în faţa unor acte de boicot clar şi boicotul este nu numai la adresa Timişoarei, până la urmă se riscă să se piardă fonduri europene pe care noi cu trudă le-am adus în ţară şi unii vor să se ajungă la pierderea lor, la retragerea acelor fonduri. De atâta amar de vreme nu se poate genera o hotărâre de guvern, un ordin al ministrului, nu ştiu, nu se poate adopta o lege, ce se consideră la nivelul puterii centrale că trebuie făcut pentru înfiinţarea unei structuri de administrare a canalului navigabil Bega? Mai ales că există modele, că există administraţie a canalului navigabil Dunăre-Marea Neagră în ţară, deci este rea-voinţă, este boicot ceea ce se întâmplă”, a precizat Nicolae Robu.

 

Un blocaj birocratic

Din cauza unor demersuri strict birocratice, legate de hârtii, autorizaţii, ştampile şi semnături, Timişoara nu se poate încă baza pe această alternativă, deşi a făcut o investiţie uriaşă în achiziţionarea de ambarcaţiuni pentru transportul în comun pe Bega.

Explicaţiile oficiale au fost că trebuie înfiinţată Administraţia Canalului Navigabil Bega, care se poate realiza doar prin lege. Aceasta trebuie înfiinţată de mai multe unităţi administrativ-teritoriale, pentru multiplele segmente ale canalului Bega, inclusiv de către Consiliul Judeţean Timiş. Iar RATT nu primeşte aviz pentru circulaţie ca operator de transport naval, chiar dacă Regia este autorizată pentru circulaţia pe canal, întrucât dosarul trebuie avizat de această Administraţie a Canalului Navigabil Bega, care încă nu există.

Print Friendly, PDF & Email