Conform indicatorilor făcuţi publici de ANAF, în Timiş magazinul de mărfuri confiscate al Fiscului nu a fost prea vizitat, reuşindu-se valorificarea a doar un sfert din marfă. Conform unor reprezentanţi din sistem, deşi ideea de valorificare a bunurilor confiscate de Fisc este una bună, este nevoie de mai multă promovare.
Bunuri confiscate de 1,12 milioane de lei, vândute anual în Timiş
Ministerul Finanţelor a făcut publică recent o situaţie a mărfurilor intrate şi valorificate prin celebrele magazine de produse confiscate ale ANAF.
În total, sunt 22 de magazine de acest fel, la nivel naţional, unul funcţionând şi la Timişoara, la sediul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice, în Piaţa 700, la intrarea de pe strada Gheorghe Lazăr. Conform evidenţei Fiscului, publicată recent, deşi anual aici ajung mărfuri de aproximativ un milion de euro (4,37 de milioane de lei, anul trecut), se reuşeşte valorificarea a doar un sfert din marfă. Astfel, la ultima evidenţă, din stocul anual de 4,37 de milioane de lei, se reuşise valorificarea a 25,55% din mărfuri, reprezentând produse în valoare de 1,12 milioane de lei.
Procentul este aproape de cel naţional. Conform informaţiilor oferite de ANAF, la ultima evidenţă, din totalul bunurilor de valorificat (incluzând produse alimentare, metale preţioase, autovehicule, aparatură electronică, bunuri de uz casnic, tehnică de calcul şi birotică), în valoare de 106,68 milioane de lei, pe o perioadă de 12 luni, s-a reuşit valorificarea unor mărfuri în valoare de 32,98% milioane de lei, restul aflându-se în diferite stadii de valorificare.
„Aceste magazine sunt o idee bună, pentru că se reuşeşte atragerea unor sume la buget, eliminându-se intermediarii. Însă procentul de valorificare rămâne unul redus din cauza lipsei unei suficiente promovări, pentru că sunt destule produse de calitate, la preţuri mici. Promovarea şi comunicarea rămân încă nişte segmente deficitare la nivelul ANAF. Şi este păcat, pentru că sunt şi iniţiative bune care trebuie făcute cunoscute. Poate cea mai proastă verigă din sistem e comunicarea. De exemplu, se spune că la dumneavoastră, la Timişoara, sunt cozi la ghişee în această perioadă, dar nu se mai menţionează că sunt foarte mulţi contribuabili care vin pe ultima sută de metri să-şi rezolve o serie de probleme, şi că aglomeraţia nu e întotdeauna din vina funcţionarilor ANAF”, ne-a declarat Voinea Negoiţă, preşedintele Sindicatului „Pro Lex”, care reprezintă personal din ANAF.
Pantofi din piele, la 45 de lei, aparate de aer condiţionat, de 200 de lei, sau parfumuri de firmă, la flacon de 100 militri, cu 100 de lei, sunt doar câteva din ofertele ultimelor luni de la magazinele Fiscului.
O idee bună
În aceste magazine ale Fiscului sunt vândute obiectele confiscate în vamă sau cele care erau comercializate fără acte. Cum Statul nu îşi pune adaos comercial, magazinul are de oferit chilipiruri demne de atenţie. Obiectele confiscate de la contrabandişti intră in proprietatea statului, iar o comisie stabilește care se pot vinde. Bunurile supuse valorificării care în perioada valorificării nu au putut fi comercializate sau au depăşit termenul de valabilitate, precum şi cele care nu au putut fi valorificate sunt distruse sub supravegherea unei comisii de distrugere. Preţurile le stabilesc inspectorii de la Direcţia Fiscală. Unele sunt vândute cu 10% din preţul original, altele cu 30% sau cu 50%, în funcţie de căutarea şi succesul respectivelor mărfuri. La cele care stau o perioadă mai lungă în magazine se aplică şi reducerile cele mai mari.
De la procentul de valorificare de aproximativ 30-35% al mărfurilor vândute prin aceste magazine, reprezentanţii Ministerului Finanţelor şi-au propus să ajungă măcar la un grad de valorificare de 50%, cu condiţia să promoveze mai bine această componentă a activităţii ANAF.
Ultimele comentarii