Consiliul Judeţean Timiş reconfigurează din nou comisia care se presupune că analizează începând din 2013 situaţia contractelor încheiate cu cei care au închiriat spaţii la Bastion şi în Parcul Industrial Tehnologic Timişoara. Schimbarea are loc în urma unor demisii, iar lucrurile nu sunt deloc lămurite în privinţa unor probleme cu privire la spaţii, nici la Bastion, nici la Parcul Industrial.
O nouă schimbare
În urma unor demisii, Consiliul Judeţean Timiş va fi nevoit să propună o nouă formulă a componenţei unei comisii desemnate în anul 2013 să elucideze problemele legate de închirierile de spaţii de la Bastionul “Theresia”, respectiv concesionările de la Parcul Industrial.
Aceasta după ce la ultima şedinţă de plen s-a constatat cu surprindere că existau patru proiecte carea aveau viza Comisiei speciale pentru analizarea situaţiei contractelor încheiate cu beneficiarii din cadrul Bastionului „Theresia” Timişoara şi Parcului Industrial Tehnologic Timişoara chiar dacă, după cum spuneau membri ai respectivei structuri, comisia specială nu a discutat şi nu a fost informată de faptul că există proiecte în acest sens.
“Ni se pun în faţă aceste patru proiecte şi, probabil, ar trebui să le semnăm fără să ne uităm peste ele, fără să le consultăm şi să le analizăm împreună cu membrii comisiei. Ce încercaţi să faceţi aici? Vreţi ca unele proiecte să treacă cu orice preţ?”, au fost doar o parte din obiecţiile membrilor Comisiei legate de proiectele la prima vedere care, în urma acestor intervenţii, au şi fost retrase de pe ordinea de zi. Toate proiectele vizau concesionări de la Parcul Industrial Timişoara, unde rămâne pe mai departe nelămurită problema unor datorii ale unor societăţi comerciale care au concesionat parcele şi au plecat sau au dat faliment, fără să-şi mai plătească datoriile către bugetul judeţean.
Bastionul, „uitat” după ce s-a dat undă verde la covrigării
Pe lângă probleme constante legate de Parcul Industrial, aceeaşi comisie probabil că nu ar trebui să uite nici de spaţiile de la Bastion, mai ales că acest spaţiu nu a mai fost pomenit deloc în plen după ce anul trecut s-a venit cu o iniţiativă năstruşnică legată de utilizarea acestui spaţiu, care propunea amplasarea de tonete şi chioşcuri pe terenul aferent construcţiei.
„Într-adevăr, de ceva timp nu s-a mai vorbit despre problemele legate de spaţiile de la Bastion. La următoarea şedinţă de plen voi cere lămuriri în acest sens”, ne-a declarat consilierul judeţean Adrian Negoiţă.
Lucrurile ar trebui analizate destul de serios şi aici, după la sfârşitul anului trecut s-a înaintat un “Proiect privind propunerea închirierii unor suprafeţe de teren, din domeniul public al judeţului Timiş, situate în cadrul Complexului imobiliar Bastionul «Theresia», pentru amplasare standuri, tonete, chioşcuri cu destinaţie de comerţ stradal sau de publicitate”.
Prin această iniţiativă se dorea închirierea, pe o perioadă de trei ani, a unor suprafeţe de teren situate în cadrul Bastionului, pentru amplasare de tarabe sau chioşcuri, aducându-se argumentul că o mare parte din suprafaţa de teren nu este ocupată de construcţii.
Iniţiativa, spuneau oficialii CJ Timiş, pleca de la o adresă în care „se exprimă interesul pentru închirierea unei suprafeţe de teren pentru amplasarea unei rulote comerciale, având ca obiectiv promovarea şi valorificarea prin comercializare a produselor tradiţionale româneşti de panificaţie”.
De la această solicitare, care viza probabil un chioşc cu covrigi, administraţia judeţeană a ajuns la concluzia că amplasarea unor astfel de standuri ar fi şi în avantajul CJ Timiş care, pe lângă promovarea Bastionului Theresia, ar colecta şi venituri la buget, şi al locuitorilor şi vizitatorilor oraşului. E greu de spus ce speranţe de „îmbogăţire” avea CJ Timiş, dacă se făcea raportarea la tarifele de plecare – respectiv, trei lei pe metru pătrat pe zi pentru amplasare standuri, tonete sau chioşcuri , şi 15 lei pe metru pătrat pe lună – închiriere de teren pentru publicitate.
În plus, nici contractul-cadru, nici caietul de sarcini nu prevedeau limitări sau prevederi cât de cât clare legate de specificul viitoarelor tonete sau tarabe, specificând doar că viitorii chiriaşi trebuie să îşi asume propria răspundere civilă faţă de terţi, pentru evenimente produse în incinta spaţiului închiriat, să plătească chiria la termenul stabilit şi, după caz, penalităţile de întârziere calculate, să informeze imediat pe locator asupra oricăror accidente şi stricăciuni care s-au produs în spaţiul închiriat şi să folosească spaţiul închiriat ca un bun proprietar, evitând degradarea lui.
Ultimele comentarii