După eşecurile legate de administrarea spaţiilor de la Parcul Industrial şi Bastion şi pe fondul unor anchete legate de gestionarea patrimoniului şi a fondurilor bugetare, la Consiliul Judeţean Timiş s-a venit cu ideea delegării administrării patrimoniului administraţiei judeţene către o firmă privată.
O nouă soluţie
Ultimele şedinţe de plen ale Consiliului Judeţean Timiş au fost marcate de controverse şi probleme legate de administrarea patrimoniului propriu, în special a terenurilor de la Parcul Industrial. Ca atare, şi din perspectiva unor noi anchete şi audituri legate de administrarea patrimoniului şi a fondurilor bugetare, în CJ Timiş s-a venit cu o propunere cel puţin interesantă: delegarea responsabilităţii administrării patrimoniului către o firmă de specialitate.
Consilierul judeţean Marcel Mihoc a declarat în plen că, de trei mandate, insistă că administrarea patrimoniului CJ Timiş trebuie să fie făcută de o firmă specializată. „Aş vrea să luaţi în calcul scoaterea la licitaţie administrarea Parcului Tehnologic şi a Bastionului. Să vină o firmă specializată, să aibă prerogative şi un regulament de funcţionare şi astfel toate aceste probleme nu vor mai fi în viitorul mandat”, a mai spus Marcel Mihoc.
„Cea mai bună de administrare a patrimoniului CJ Timiş este delegarea către o firmă de specialitate, desemnată în baza unei licitaţii publice. Se confirmă şi în acest caz că statul este cel mai prost administrator al bunurilor sale. Obiectul de activitate al CJ Timiş nu este administrarea şi închirierea de spaţii. E firesc ca Parcul Industrial şi Bastionul să fie administrate de o firmă specializată cu jurişti, cu manager, cu personal specializat”, mai soune Marcel Mihoc.
În opinia sa, la început de an, firma respectivă ar trebui să dea CJ Timiş un bilet la ordin avalizat de bancă, pentru valoarea chiriilor anuale pe care le-ar putea percepe din administrarea unor spaţii precum cele din Parcul Industrial sau Bastion, pentru a nu se mai ajunge în situaţia în care să nu se poată recupera aceste sume. „Aşa s-ar preveni situaţiile în care anumite firme folosesc trei-patru luni aceste spaţii şi apoi dispar şi nu mai plătesc debitele. Şi nu am mai ajunge să încercăm să recuperăm în instanţă aceste sume restante, în procese lungi sau costistoare şi nu am mai constata că, în cazul unei insolvenţe, CJ Timiş nu mai are ce să recupereze”, susţine alesul judeţean.
Preşedintele CJ Timiş, Titu Bojin, s-a arătat a fi de acord cu această propunere, menţionând însă că „procedura de licitaţii durează foarte mult. De aceea, pentru că nu mai apucăm să facem în acest mandat, aş vrea să aprobăm şi poate dăm drumul în mandatul viitor.”
Parcul Industrial, un punct nevralgic
Toate aceste propuneri de delegare a responsabilităţii pentru administrarea patrimoniului administraţiei judeţene au apărut pe fondul problemelor tot mai mari de la Parcul Industrial.
CJ Timiş anunţa încă din 2013 că se judecă cu 80% din firmele din Parcul Industrial şi Tehnologic Timişoara, în mare parte din cauza taxelor de concesiune şi a modului în care au fost încheiate contractele de concesiune.
Pe lângă aceste procese, administraţia judeţeană se mai confruntă cu o problemă, în condiţiile în care o parte din firmele care şi-au construit hale pe terenurile concesionate au ajuns în insolvenţă. “Având în vedere faptul că, în momentul de faţă, ne confruntăm cu situaţia intrării în procedura de insolvenţă a mai multor firme care au concesionat şi au realizat investiţii pe astfel de parcele şi, prin urmare, cu scoaterea la licitaţie de către lichidatorii judiciari a halelor construite, ceea ce presupune implicit încetarea contractelor de concesiune cu firmele respective, se impune găsirea unei soluţii pentru reglementarea situaţiei terenului, care rămâne în continuare ocupat de construcţii”, se menţiona într-un raport al administraţiei judeţene, legat de PITT.
Situaţia insolvenţelor de la PITT s-a dovedit a fi complicată inclusiv pentru CJ Timiş. În 2013, pentru a reduce cheltuielile aferente reparaţiilor necesare pentru parcul auto, administraţia judeţeană a decis să-şi creeze un service propriu. A găsit şi locul de funcţionare potrivit, o hală din PITT, care aparţinuse unei societăţi intrate în insolvenţă.
Ulterior, oficialilor CJ Timiş li s-a adus însă la cunoştinţă că hala a fost vândută. Fără ştiinţa administraţiei judeţene, deşi aceasta făcea parte din masa credală, având de încasat sume destul de mari de la societatea ajunsă în insolvenţă. S-a ajuns la concluzia că aceste lucru a fost posibil din cauza unor scurgeri de informaţii de la CJ Timiş, mai ales că s-a acţionat „la pont”. Deşi s-a promis o anchetă pe această temă, ulterior nu s-a mai realizat nimic în acest sens.
Ultimele comentarii