Primarul Timișoarei a formulat, azi, o opinie referitoare la rezultatele slabe obținute de elevii timișoreni la testele naționale și un apel la analizarea cu seriozitate a motivelor care le-au cauzat.
„Timişoara nu are voie să fie codaşă la nimic”
Nicolae Robu a precizat, miercuri, prin intermediul unui comunicat, că, din calitatea sa de primar al Timișoarei și din cea de cadru didactic, a aflat, cu amărăciune, despre rezultatele slabe pe care elevii timișoreni le-au obținut la testele naționale, rezultate despre care edilul scrie că îi plasează pe aceștia printre ultimii din țară: „Am aflat cu amărăciune, şi în acest an, cum s-a întâmplat în fiecare din deja mulţii ani anteriori, încă de dinainte de a deveni primar, că elevii timişoreni sunt printre ultimii clasaţi pe ţară la diversele evaluări naţionale, la toate nivelurile”.
Primarul le solicită reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean Timiș, dar și conducerilor liceelor ai căror elevi au obținut rezultate slabe, profesorilor, elevilor care au obținut rezultate slabe și părinților acestora să analizeze cu onestitate și seriozitate rezultatele și să găsească explicaţiile pentru acestea, dar mai ales soluţiile pentru schimbarea în bine a situației. Întrucât, apreciază edilul, de calitatea educației dobândită în școli depinde calitatea vieții viitoarei generații, despre care edilul apreciază că trebuie să aibă șansa unui viitor mai bun decât al generațiilor anterioare.
“Timişoara nu are voie să fie codaşă la nimic! Nu i-o permite spiritul său de oraş performer în toate! Nu i-o permite sloganul binecunoscut, cu rădăcini adânci în tradiţiile locului, «Banatu-i fruncea!». Nimic, în afară de sănătate, nu este mai important decât educaţia, stimaţi concitadini, dragi copii ai Timişoarei!”, transmite primarul Nicolae Robu. Şi adresează și un apel în direcția conjugării eforturilor, pentru a face din educație o prioritate absolută. „Haideţi, atunci, să facem din educaţie o prioritate absolută şi să asigurăm copiilor noştri viitorul pe care-l merită! Unul obligatoriu mai bun decât cel care a stat în faţa noastră! Ei trebuie să devină buni cetăţeni! Iar un bun cetăţean trebuie să aibă o educaţie aleasă întru valorile binelui şi să stăpânească o meserie – oricare şi de orice natură ar fi ea: fizică, intelectuală sau combinată –, prin care să-şi asigure veniturile şi sentimentul de utilitate socială, atât de important pentru confortul psihic al fiecărui individ în parte”.
Nicolae Robu îşi anunță disponibilitatea de a oferi sprijin în vederea îmbunătățirii rezultatelor școlare ale elevilor cu toate resursele pe care i le îngăduie legea: “Vă stau oricând la dispoziţie, tuturor, cu tot sprijinul pe care legea îmi permite să vi-l ofer!”.
Primarul notează, însă, că situației rezultatelor precare obținute de elevii timișoreni la evaluările naționale i se adaugă, totuşi, bucuria de a afla despre rezultatele foarte bune obținute, cu consecvență, de către unele unități de învățământ pe care le apreciază a fi demne de toată lauda: „Desigur, amărăciunea că lucrurile stau, per ansamblu, astfel, a fost mereu însoţită de bucuria că un număr de unităţi şcolare fac cu consecvenţă excepţie, obţinând rezultate demne de toată lauda. Adresez felicitările mele conducerilor, profesorilor, elevilor şi părinţilor elevilor acestor unităţi şcolare şi, alături de ele, urările de mult succes în continuare!”.
ISJ Timiş menţionează o promovabilitate în creştere
Potrivit informațiilor transmise de către reprezentanții ISJ Timiș cu privire la rezultatele obținute la simularea examenului național de Bacalaureat din 2015, procentul de promovabilitate se situează, în acest an, la 29,37%, față de 25,08%, cât s-a înregistrat în 2014. În informarea transmisă de ISJ Timiș accentul este plasat pe faptul că, față de anul anterior, promovabilitatea a crescut cu 4,29%, ceea ce, potrivit unei sublinieri a reprezentanților ISJ Timiș, reflectă o tendință de îmbunătățire a rezultatelor școlare.
În ceea ce privește rezultatele obținute la simularea examenului de Evaluare Națională, 46% dintre elevii claselor a VIII-a din județ au obţinut medii peste 5. Situaţia este similară celei înregistrate în cursul anului trecut.
Ultimele comentarii