Carențele legislative, dar și deficiențele în educația civică ale unor cetățeni au fost invocate de primarul Timişoarei, marți, la inaugurarea străzii Orion, din cartierul Soarelui. Aici, o parte dintre trotuare și pistele de biciclete sunt întrerupte de zone construite, pe care, în pofida somațiilor trimise de Primărie, au rămas în picioare o parte dintre garajele locuitorilor din zonă.
Primarul Nicolae Robu a inaugurat, marți, strada Orion, din Cartierul Soarelui, prezentând detalii despre lucrările de amenajare executate, constând în lărgirea străzii la două benzi și realizarea de piste de biciclete și de locuri de parcare, la 45 și la 90 de grade, pe ambele părți ale carosabilului. Edilul a precizat că, anterior executării lucrărilor de reamenajare, pe strada Orion (care face legătura între b-dul Liviu Rebreanu și str. Mareșal Constantin Prezan) se circula cu mare dificultate, pe o singură bandă, și că nu au existat anterior reamenajării nici trotuare și nici piste pentru biciclete.
Proiectul de reamanjare, care a aparținut companiei Cos Mun West SRL, a prevăzut, pe lângă realizarea unui covor asfaltic nou, extinderea la două benzi a porțiunii circulabile, realizarea de trotuare și de piste de biciclete și realizarea a 250 de locuri de parcare. La toate acestea s-a adăugat și amenajarea a 1 100 de metri pătrați de spațiu verde și realizarea racordurilor cu străzile perpendiculare, despre care edilul a informat că urmează să fie reamenajate, la rândul lor, în baza aceluiași concept de amenajare urbanistică. Acest concept prevede, potrivit precizărilor edilului, realizarea de locuri de parcare pe o parte și pe alta a porțiunii carosabile, astfel încât să nu mai existe locuri de parcare realizate pe pământ sau în zonele destinate spațiului verde. În felul acesta, a precizat edilul, curăţenia străzilor se va păstra mai eficient. Lungimea totală a amenajărilor de pe strada Orion este de 611 metri, valoarea totală a lucrărilor fiind de 865.000 de lei. În perspectivă, de-a lungul străzii, pe ambele sensuri, urmează să fie plantați aproximativ 300 de tei.
În ceea ce privește realizarea defectuoasă a pistelor pentru bicicliști, care nu sunt coborâte corespunzător la nivelul trecerilor de pietoni, edilul a precizat că responsabilitatea pentru această soluție de realizare revine proiectantului, care a invocat norme de securitate ce trebuie respectate pentru protecția bicicliștilor:
„Vin să spună (proiectanții – n.r.) că normele de securitate prevăd trecerea mai abruptă, ca să-i oblige pe bicicliști să coboare, să nu treacă direct, fără să se asigure, pe carosabil, să-i lovească mașinile. Ei spun că e pericol de accidente. Nu e nimic perfect, ne perfecționăm, o să ne învățam și cu asta, să facem trecerile de pe trotuar pe carosabil mai line”, a declarat edilul.
Lucrări de amenajare similare, a mai precizat acesta, vor fi realizate în viitor, în zonele învecinate, inclusiv pe Aleea Cristalului și pe b-dul Sudului, acolo unde, potrivit informațiilor oferite de primarul Nicolae Robu, există probleme cu proprietatea asupra terenului.
Referindu-se la situația care a determinat realizarea cu discontinuități a pistelor de biciclete și a trotuarelor, care sunt întrerupte de porțiuni pe care se află încă garaje aparținând locuitorilor din zonă, edilul a invocat faptul că, în pofida notificărilor trimise de Primărie deținătorilor de garaje, nu toți cetățenii au probat spirit civic. „Niciun garaj nu a fost demolat”, a informat, însă, edilul, care a precizat că o parte dintre garaje au fost desființate și că pământul de sub garaje aparține Primăriei.
Referindu-se la absurdul situației care face ca Municipalitatea să fie neputincioasă în fața dezinteresului dovedit de către posesorii de garaje construite pe terenul aparținând Primăriei, Nicolae Robu a apreciat că legea este prost concepută, astfel încât ea interzice demolarea unei construcții, chiar dacă aceasta este realizată ilegal. „Proprietarii ar fi avut obligația ca în 30 de zile de când i-am notificat să și le desființeze (garajele – n.r.). Desigur, Municipalitatea avea obligația să-i despăgubească, pentru că așa prevede contractul. Sunt contracte prost făcute la vremea la care au fost întocmite, dar noi le respectăm… Urmează acum procedura de negociere”, a precizat edilul, care a reiterat faptul că, în baza legii, Primăria se obligă la plata unor despăgubiri față de proprietarii garajelor. În prezent, a mai adăugat edilul, continuă procesul de negociere, chiar dacă acesta „s-ar fi putut desfășura și cu garajele lipsă”.
În ceea ce privește numeroasele terenuri virane situate în proximitatea zonei amenajate, edilul a informat că o parte dintre acestea aparțin Municipalității, iar o parte, Statului, pentru acestea din urmă Municipalitatea așteptând de mai bine de doi ani emiterea unei Hotărâri de Guvern care să permită transferul lor din patrimoniul Statului în cel al Primăriei. „Nu exclud interese oculte”, a adăugat, în contextul referirilor, edilul, care a precizat că este nefiresc ca emiterea unei astfel de hotărâri de guvern să treneze atât de mult.
Ultimele comentarii