USR Timişoara cere penalizarea Retim și Drumurilor Municipale pentru felul în care au deszăpezit Timișoara

USR Timişoara acuză Retim și Drumuri Municipale că nu şi-au făcut treaba în aceste zile cu zăpadă: „Prognoza meteo pentru această săptămână era cunoscută de ceva timp, dar utilajele au fost scoase pe străzi târziu și numărul lor este cu mult sub ceea ce este necesar”.

 

„Și în acest an, siguranţa cetățenilor a fost pusă în pericol de indolenţa autorităţilor şi de incompetenţa operatorilor de deszăpezire, iar acest mod de lucru trebuie să înceteze. Primul pas spre a face asta e penalizarea, conform contractului, a Retim și respectiv Drumuri Municipale”, transmite USR Timişoara, prin vocea vicepreşedintelui său, Ruben Laţcău.

Acesta reaminteşte că, în 2011, Consiliul Local Timişoara a încheiat  contracte de deszăpezire a oraşului pe o durată de şase ani și în valoare totală de 23,4 milioane lei. Aceste contracte au fost prelungite la sfârșit de 2016 până în 30 aprilie 2018, beneficiari fiind Retim, societate responsabilă de cele trei sectoare din nordul orașului, precum și de cel din sud-est, şi SC Drumuri Municipale, responsabilă de două sectoare, ce acoperă zonele de sud și sud-vest.

În contractul dintre CL Timişoara şi cele două societăţi, spune Ruben Laţcău, se menţionează obligativitatea activităţilor de deszăpezire în condiţii de calitate şi eficienţă. „Caietul de sarcini prevede că activitatea de deszăpezire se execută ziua sau noaptea şi are ca scop menţinerea în stare practicabilă a arterelor de circulaţie şi prevede curăţarea acestora, curăţarea aleilor pietonale, transportul zăpezii, împrăştierea de material antiderapant şi combaterea poleiului”, adaugă Ruben Laţcău.

USR Timişoara cere penalizarea celor doi operatori, pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale, subliniind că, pentru nerespectarea termenului de trei ore de la avertizarea meteo, pentru împrăștierea materialului antiderapant, penalizarea este de 5% pe lună din valoarea facturii lunare.

„Dincolo de aceste penalităţi contractuale obligatorii, experienţa acestei săptămâni arată că cei doi operatori, în acţionariatul cărora Consiliul Local Timișoara are un rol important (50% din Retim și 100% din SDM), nu sunt capabili să respecte înţelegerea contractuală”, acuză Ruben Laţcău.

Acesta mai spune că viitoarele contracte pentru deszăpezire – actualele expirând în aprilie – trebuie să ofere certitudine timişorenilor că oraşul nu va fi blocat din nou la prima ninsoare.

Print Friendly, PDF & Email