Sportul îmbunătăţeşte performanţele şcolare

Mişcarea fizică regulată îmbunătăţeşte performanţele şcolare ale adolescenţilor, conform unui studiu britanic publicat în revista British Journal of Sports Medicin.

Copii sportCercetătorii de la Univer­sitatea Dundee, Scoţia, au stu­diat în jur de 5.000 de tineri bri­tanici, care au fost urmăriţi de la naştere, la începutul anilor ’90, până la vârsta adolescenţei, pentru a li se compara perfor­man­ţele fizice şi şcolare la vârsta de 11 ani, 13 ani şi 16 ani, anunţă Mediafax.

Durata şi intensitatea acti­vităţilor fizice a fost măsurată cu un accelerometru pe o pe­rioa­dă care varia de la trei până la şapte zile.

La 11 ani, băieţii făceau exerciţii fizice moderate, până la viguroase, timp de 29 de minute pe zi, iar fetele făceau mişcare 18 minute pe zi, cu toate că recomandările pentru acest segment de vârstă sunt de 60 de minute pe zi.

Comparând performanţele şcolare ale copiilor la engleză, matematică şi ştiinţe ale natu­rii, cercetătorii au descoperit o corelaţie directă între mişcarea fizică şi rezultatele bune la şcoală, cu un avantaj pentru fete în privinţa ştiinţelor exac­te. Corelaţia s-a dovedit cu atât mai semnificativă la vârsta de 16 ani, dacă adolescenţii înce­puseră activităţile fizice la o vârstă timpurie, cu o creştere importantă a performanţelor şcolare cu fiecare 17 minute suplimentare de sport zilnic la băieţi şi cu 12 minute pentru fete, începând cu vârsta de 11 ani.

Este o descoperire im­portantă, mai ales în lumina programelor britanice şi euro­pene ce vizează creşterea nu­mărului de femei care activează în domeniul ştiinţific”, declară autorii studiului, condus de psihologul Josephine Booth. Autorii studiului precizează că au ajustat rezultatele pentru a ţine cont de alţi factori suscep­tibili de a afecta rezultatele şcolare, cum ar fi o mamă fu­mătoare în timpul sarcinii, greutatea mică a fătului la naş­tere, pubertatea şi alţi factori socio-economici. “Mai mult timp acordat exerciţiilor fizice nu este numai un lucru benefic pentru sănătate şi pentru sta­rea generală a organismului, ci favorizează îmbunătăţirea per­formanţelor şcolare”, se arată în studiul cercetătorilor brita­nici.

Print Friendly, PDF & Email