Conform anunţurilor de achiziţie făcute publice zilele trecute, Primăria Timişoara pare să treacă printr-o perioadă de externalizări, încheind tot mai multe contracte de servicii publice care nu se ştie de ce nu pot fi prestate de către structurile Primăriei. Astfel, acum Primăria pregăteşte un contract de 100.000 de euro pentru curăţarea oraşului de graffiti.
403.180 de lei fără TVA, pentru faţade curate
Primăria Timişoara şi-a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute intenţia de contracta servicii de îndepărtare de graffiti de pe clădirile oraşului, într-un contract pe 24 de luni, cu o valoare de 403.180 de lei, fără TVA, adică aproximativ 100.000 de euro. Aspectul pozitiv legat de această achiziţie de servicii este că, de această dată, spre deosebire de alte servicii contractate de Primărie, nu au mai fost prevăzute cheltuieli diverse şi neprevăzute.
Chiar şi aşa, este greu de înţeles de ce Primăria nu a putut realiza această lucrare cu una dintre structurile din subordine, sau chiar cu cei sancţionaţi cu ore de muncă în folosul comunităţii, printre care se regăsesc inclusiv grafferi care nu-şi plătesc amenzile, mai ales că susţinea că prestarea de muncă în folosul comunităţii nu va fi doar o formalitate la Timişoara.
900 de clădiri pictate
Reprezentanţii Poliţiei Locale Timişoara spun că au inventariat până acum 900 de imobile care au faţadele mâzgălite. Poliţiştii locali pot ţine cu greu sub control acest fenomen, în ciuda amenzilor destul de mari. „Potrivit unei hotărâri de Consiliu Local, amenda pentru murdărirea gardurilor, a staţiilor de transport în comun şi a clădirilor este între 500 şi 1000 de lei”, spune Dana Seracin, purtător de cuvânt al Poliţiei Locale Timişoara.
Conducerea Poliţiei Locale Timişoara a anunţat, la sfârşitul anului trecut, că s-a trecut la notificarea proprietarilor imobilelor murdărite cu graffiti, pentru a curăţa desenele. Conform unei hotărâri de Consiliu Local din 2007, locuitorii urbei au obligaţia de a asigura periodic curăţarea faţadelor locuinţelor, a chioşcurilor şi a clădirilor amplasate la frontul stradal, să degajeze elementele de construcţie ornamentale şi tencuiala care stau să se desprindă de pe faţadele clădirilor, să tencuiască şi să zugrăvească periodic faţadele, să îndepărteze înscrisurile şi desenele de pe acestea, să cureţe şi să înlocuiască jgheaburile şi burlanele degradate. Iar cei care nu se supun acestui act normativ vor fi sancţionaţi cu amenzi între 500 şi 1.000 de lei în cazul persoanelor fizice, iar pentru persoanele juridice amenzile sunt mai mari, de până la 2.500 de lei.
Reprezentanţii Poliţiei Locale au arătat că timişorenii nu sesizează Poliţia Locală atunci când observă că le sunt mâzgălite locuinţele pentru a se putea interveni prompt. Pe de altă parte, nici personalul Poliţiei Locale nu este suficient pentru a-i prinde pe făptaşi, astfel încât situaţia să fie ţinută sub control.
Anul trecut, primarul Nicolae Robu a făcut o analiză a opţiunilor care există în situaţia dată: imobilele pot fi lăsate aşa cum sunt, pot fi curăţate de către proprietari, de către Primărie sau de către… altcineva, de exemplu o asociaţie civică dornică să-şi ofere serviciile, după cum spunea edilul. Concluzia era atunci să faţadele trebuie să fie curăţate de către proprietari, chiar dacă nu ei le-au mâzgălit.
„Mie nu-mi place să văd aceste clădiri cu tot felul de inscripţii pe ele. Le-am pus la dispoziţie amatorilor de graffiti pasajul din Piaţa Maria, l-am zugrăvit ca să-l facă din nou, să-şi facă de lucru… Constatăm că altcineva nu vine să le facă, noi nu putem să rezolvăm problema la 900 de clădiri, rămân proprietarii. Trebuie să exercităm o presiune asupra lor dacă vrem să schimbăm faţa oraşului. Ne asumăm această impopularitate de dragul oraşului”, declara atunci primarul. Între timp situaţia se pare că s-a schimbat, Primăria Timişoara preferând să dea bani unei firme pentru curăţarea imobilelor.
Ultimele comentarii