Companiile Iulius şi Bosch Security Systems au realizat un parteneriat în România, în ceea ce priveşte cele şapte clădiri de birouri clasa A din ansamblul Openville Timişoara, care vor beneficia de cea mai avansată tehnologie germană în domeniul managementului inteligent al clădirilor.
Building Integration System (BIS), dezvoltat de compania Bosch, va permite centralizarea tuturor sistemelor de monitorizare şi control ale clădirilor pe o singură platformă, asigurând, astfel, eficienţă sporită în administrare, costuri reduse de operare şi un nivel maxim de securitate. În lume, există peste 3.000 de sisteme BIS implementate, fiind utilizat în infrastructură, la aeroporturi şi staţii de cale ferată, la unităţi militare, centrale energetice şi în industria chimică, precum şi la instituţii publice şi guvernamentale, clădiri comerciale, shopping mall-uri şi în sectorul bancar. Aeroporturile din Dubai şi Singapore sau O2 Arena din Berlin sunt doar câteva exemple de entităţi care utilizează sistemul dezvoltat de Bosch.
Dacă în prezent, majoritatea companiilor folosesc mai multe sisteme independente pentru monitorizare şi control, sistemul implementat la Openville oferă un management al securităţii şi siguranţei personalizat pe nevoile clădirilor de birouri. Mai precis, va contribui la reducerea costurilor de operare, prin integrarea şi gestionarea pe o singură platformă a unui număr mare de sisteme: monitorizare și alarme detecţie incendiu, gestionarea evacuării și alarmare publică, detecție efracție cu monitorizare video în timp real, controlul accesului pentru zonele cu nivel normal de securitate și cele de înaltă securitate, gestionarea parcărilor, controlul lifturilor prin gestionarea drepturilor de acces la diverse etaje, control sistem HVAC, iluminat şi storuri, monitorizare IT etc.
Unul dintre principalele avantaje ale BIS îl reprezintă managementul inteligent al alarmelor. În caz de pericol, sistemul identifică alarmele, locul de amplasare pe planuri şi oferă scenarii de acţiune, pentru a asigura o reacţie imediată şi adecvată.
Ansamblul multifuncţional Openville va include şapte clădiri de birouri clasa A, cu o suprafaţă totală de 130.000 mp închiriabili. Toate imobilele vor respecta normele pentru certificarea LEED, fiind dotate cu sisteme, aparatură şi echipamente de ultimă generație, cu un consum redus de energie, selectate special pentru a se alinia standardelor clădirilor verzi.
Construcţia ansamblului din proximitatea Iulius Mall a început în septembrie 2015, cu lucrările la clădirea office UBC 2, care va fi finalizată în curând. Printre companiile prezente în acest imobil, cu o suprafaţă închiriabilă de 18.000 mp, se numără Ness Software Engineering Services şi Autoliv România. În plus, în clădire funcţionează Policlinica „Regina Maria”, iar la parter, magazinul dm.
În prezent, se lucrează la cea de-a doua clădire office. UBC 1 va avea 12 niveluri și o suprafaţă închiriabilă de 13.000 mp. Poziționarea în proiectul multifuncțional Openville va aduce numeroase beneficii angajaților din spațiile office, oferindu-le acces la multiple facilități: locuri de parcare, restaurante, cafenele, magazine, săli de conferințe, o gamă extinsă de servicii, parc, dar și promoții și discount-uri speciale.
Openville va avea o suprafaţă total construită de 594.000 mp, iar Iulius Mall Timişoara va fi parte integrată. Pe segmentul de retail, Openville va include peste 450 de magazine, restaurante şi cafenele tematice, cinema multiplex, fresh market, patru săli pentru evenimente, cel mai mare loc de joacă şi alte opţiuni pentru petrecerea timpului liber. În plus, timişorenii vor avea la dispoziţie şi cel mai mare parc suspendat din România, spaţiu verde de peste 55.000 mp, şi aproximativ 4.050 de locuri de parcare, subterane şi supraetajate.
Ultimele comentarii