A început perioada de aplicare pentru închirierea de spaţii în incinta Centrului Incuboxx. Prioritate la închiriere vor avea companiile ce aparţin unor tineri întreprinzători specializați în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor.
La începutul acestei săptămâni, anunţă primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a demarat sesiunea de depunere de solicitări vizând ocuparea spaţiilor disponibile în incinta Centrului de Incubare a Afacerilor Incuboxx, proiect finanțat din fonduri europene, finalizat în urmă cu aproape un an.
Aici sunt disponibile peste 50 de spaţii, destinate atât unor firme aflate în incubare, cât şi unor firme aflate în perioada de consolidare. Astfel, la etajele I şi II ale Incuboxx sunt oferite spre închiriere 24 de spaţii, cu o suprafaţă de 50 metri pătraţi fiecare, destinate firmelor consolidate, în vreme ce, la etajele III şi IV sunt oferite spre închiriere 30 de spaţii cu o suprafaţă de 35 de metri pătraţi fiecare, destinate firmelor aflate în etapa de incubare.
Printre avantajele pe care le oferă aplicarea pentru desfăşurarea activităţii firmelor într-un spaţiu cum este Incuboxx, spune edilul Nicolae Robu, sunt valoarea scăzută a chiriilor, situate sub nivelul pieţei, şi condiţiile de lucru oferite, ce facilitează relaţionarea între firme care îşi desfăşoară activitatea în acelaşi domeniu de activitate. De asemenea, mai spune primarul, echipa de management a Incuboxx poate pune la dispoziţia firmelor care îşi desfăşoară activitatea în incinta centrului şi alte servicii, de excemplu, de contabilitate, cele de identificare de noi clienţi sau de organizare de evenimente specifice, menite să faciliteze crearea unor conexiuni profesionale.
Nicolae Robu mai spune că valoarea chiriilor pentru primul an de închiriere a spațiilor din incinta Incuboxx pleacă de la 3,5 euro pe metru pătrat pentru firmele aflate în faza de incubare, respectiv 5 euro pe metru pătrat pentru firmele aflate în perioada de consolidare.
Edilul a adăugat şi că astfel de centre funcţionează pretutindeni, după concepte similare, şi a evocat experienţa pozitivă acumulată în urma înfiinţării, în 2005, la iniţiativa sa, a unui centru de incubare a afacerilor în incinta Universităţii Politehnice din Timișoara, în care au fost create și sunt funcționale 18 astfel de spaţii destinate companiilor aflate la început de drum.
În ceea ce priveşte criteriile de selecţie pentru firmele care vor aplica pentru a le fi încredinţat un spaţiu în incinta Incuboxx, edilul informează că dosarul aplicațiilor, care trebuie depus la Serviciul de Relaționare Directă cu Cetățenii din cadrul Primăriei Timișoara (camera 12) va trebui să conţină un plan de afaceri, o cerere tip, un angajament de realizare a indicatorului referitor la numărul de locuri de muncă create, o copie a cărţii de identitate a administratorului companiei, o copie după certificatul de înregistrare, de la ONRC, o informare asupra numărului de angajaţi şi o copie după contractele de muncă ale acestora, precum şi, în cazul firmelor care au vechime în activitatea desfăşurată, o copie după cel mai recent bilanţ contabil.
Ulterior depunerii dosarelor, selecția, care se va face în maximum 30 de zile, se va realiza în baza unor priorităţi care plasează în poziţie favorabilă companiile aparţinând unor absolvenţi ai unor facultăţi de profil, cu vârsta de maximum 35 de ani, urmate de companiile aparţinând unor cadre didactice. Urmate de microîntreprinderi cu maximum doi ani vechime, de companii care asumă ca obiectiv crearea de noi locuri de muncă.
Centrul IT&C Incuboxx a fost finalizat anul trecut, de către Primăria Timișoara, printr-un proiect finanțat din fonduri europene. Valoarea totală a investiției a fost de patru milioane de euro. În baza prevederilor proiectului finanțat din fonduri europene va trebui ca, până în cursul anului viitor, să fie ocupat în proporție de 50%.
Ultimele comentarii