După ce a ajuns din nou în prime-time la ştirile naţionale cu premiera semafoarelor fixate de stâlpi cu bandă adezivă, Timişoara a fost marcată la propriu în ultimele săptămâni de lucrările aferente instalării noilor semafoare integrate în conceptul de trafic management. După ce o parte din consilierii locali au avut obiecţii, spunând că aceste semafoare mai mult vor încurca decât vor ajuta circulaţia, acum Primăria primeşte reclamaţii legate de calitatea lucrărilor, din partea unor cetăţeni revoltaţi de gropile lăsate în urmă de muncitori.
Primăria cunoaşte situaţia şi ia măsuri
Montarea de semafoare noi la aproape trecerile de pietoni din zona centrală, în cadrul conceptului de trafic management, a generat mai multe plângeri din partea unor timişoreni nemulţumiţi de ceea ce numesc ei „dezastrul” lăsat în urmă de muncitori. „Vă rog să atenţionaţi firma care montează noile semafoare şi sisteme de supraveghere să cureţe pământul, nisipul şi mizeria făcute, să repare asfaltul şi să niveleze pământul. Acum, în urma acestora, este o mizerie de nedescris”, se arăta într-una din aceste plângeri trimise recent Primăriei Timişoara.
Conducerea instituţiei spune că ştie situaţia şi că va cere luarea de măsuri de curăţarea a locului de muncă, ori de câte ori este necesar. Antreprenorii au fost atenţionaţi să respecte obligaţiile pe care le au, inclusiv cele privind curăţenia”, precizează primarul Nicolae Robu, ca răspuns la aceste sesizări trimise pe adresa Primăriei.
La rândul lor, reprezentanţii Direcţiei Tehnice a Primăriei Timişoara spun că aceste gropi au fost săpate în cadrul lucrărilor aferente proiectului de management a traficului, implementat cu fonduri europene. „Ideea este ca nicio trece de pietoni să nu rămână fără semafor şi să se facă sincronizarea semafoarelor, în aşa fel încât să se asigure o fluidizare a traficului”, mai spun aceştia.
Pe de altă parte însă, unii consilieri locali susţin că Timişoara a devenit unul dintre cele mai semaforizate oraşe mari din România şi că “heirupul” legat de montarea câtorva sute de semafoare ar putea fi însoţit de nereguli legate de contractare şi înlocuire, precum şi de montarea unui nou set de indicatoare rutiere, existând experienţa deloc plăcută a contractului legat de semnalizarea traficului rutier.
În plus, este relevant faptul că, în urmă cu doi ani, unii consilieri au solicitat analizarea oportunităţii montării de sensuri giratorii în loc de semafoare în Timişoara. Potrivit acestor consilieri, scăderea numărului de semafoare ar decongestiona intersecţiile mici din oraş.
„Din punctul meu de vedere, jumătate din semafoarele din Timişoara erau în plus. Acum au mai apărut şi cele montate în cadrul acestui proiect”, spune consilierul local PNL Simion Moşiu.
Opinia unor experţi în trafic din Notthingam, ignorată pe plan local
În 2011, o delegaţie de specialişti englezi din Comisia de Circulaţie a oraşului Nottingham venea într-o vizită de lucru la Timişoara şi, în urma observaţiilor pe plan local, ajungea la concluzia că Timişoara este un oraş semaforizat excesiv, semafoarele fiind extrem de prost coordonate. În plus, spunea, pe lângă faptul că semafoarele din intersecţiile oraşului sunt prea multe, nu sunt reglate, şi de aceea nu sunt bine sincronizate şi creează blocaje şi aglomeraţie.
“Soluţia cea mai simplă si cea uşor aplicabilă în Timişoara ar fi schimbarea duratei semafoarelor în foarte multe intersecţii din oraş. Asta ar trebui să fie prioritară”, declara, atunci, Matthew Tucker, expert în traficul din Nottingham.
La vremea respectivă, Direcţia de Dezvoltare a Primăriei avea o reacţie ciudată, afirmând că britanicii nu ar trebui să dea lecţii, pentru că… se pricep la traficul din Anglia, nu la cel din România. „Concluzia a fost că noi ne pricepem mult mai bine ca nişte experţi cu zeci de ani de experienţă în domeniu. Când de fapt nu opinia britanicilor ar fi trebuit ignorată, ci cea a unor aşa-zişi specialişti din Comisia de Circulaţie care au demonstrat foarte clar că nu se pricep”, consideră Simion Moşiu.
Ultimele comentarii