Câţiva studenţi democrat-liberali acuză muncitorii care lucrează pe şantierul viitorului pasaj Michelangelo de chiul, după ce i-au monitprozat o zi întreagă. Şi-i cer primarului „să pună presiune pe muncitori, pentru că se circulă extrem de greu în Timişoara”. Municipalitatea reacţionează şi spune că în acel loc se lucrează cu tehnologie modernă, nefiind nevoie de zeci de muncitori cu “hârleţul în mână”.
Adrian Lulciuc, preşedintele organizaţiei studenţeşti a P.D.L. Timiş, a anunţat zilele trecute că, împreună cu alţi doi colegi, au monitorizat activitatea de pe şantierul de la viitorul pasaj Michelangelo, unde sunt executate lucrări plătite de Primăria Timişoara. Ideea s-a născut în urma constatărilor blocajului rutier în unele intersecţii.
„Înarmaţi” cu aparate de fotografiat şi tablete, studenţii democrat-liberali au monitorizat activitatea pe şantierul Michelangelo. Într-o singură zi, între orele 8 şi 17, prin obiectiv au zărit doar doi – trei muncitori şi câteva utilaje: „Între orele 8 – 9 nu e nimeni pe şantier. Între 9 – 10, aceeaşi atmosferă, doar trei muncitori stau într-un colţ. Între 11 şi 12 probabil e pauza de masă, pentru că nimeni nu e la lucru şi, la fel, între 12 – 13 şi 13 – 14. Între orele 14 – 15 probabil s-au stricat utilajele. Între 16 – 17 se pare că e o a doua pauză, iar de la 17 la 18, din nou nicio mişcare pe şantier”, declară tânărul democrat-liberal.
Afirmă, însă, că „nu vrea să îl facă mincinos” pe primarul Nicolae Robu care prezintă lucrurile în alt mod în ziarul Monitorul Primăriei Timişoara. În ziarul Primăriei, edilul a declarat de mai multe ori că lucrările sunt în grafic şi că muncitorii îşi fac treaba. Adrian Lulciuc a mai spus că îi va face cunoscute primarului toate aceste informaţii astfel încât acesta „să pună presiune pe muncitori pentru că se circulă extrem de greu în Timişoara”.
Primăria spune că lucrările sunt în grafic
Viceprimarul P.N.L. Dan Diaconu recunoaşte că deschiderea acestui şantier, într-o zonă foarte circulată a Timişoarei, reprezintă un moment critic pentru traficul rutier din oraş, însă spune că lucrările sunt în grafic, în momentul de faţă lucrându-se la turnarea unei banchete de asfalt pe zona centrală a intersecţiei şi la montarea unor grinzi pentru subpasaj. Iar treaba muncitorilor nu trebuie evaluată neapărat după prezenţa lor, pe timpul zilei, pe şantier. „Au fost perioade în care s-a lucrat la foraje, nefiind nevoie de muncitori. Nu s-a dus nimeni să pozeze atunci când, de exemplu, muncitorii au stat o noapte întreagă să lucreze la pregătirea fierului beton”, mai spune Dan Diaconu. Acesta anunţă că reprezentanţii Municipalităţii vor insista pe lângă firma care a câştigat licitaţia pentru realizarea lucrărilor la pasajul Michelangelo, astfel încât circulaţia să fie redeschisă în zonă la începutul lunii noiembrie, deşi acest lucru nu era prevăzut în proiectul de realizare a subpasajului.
Nicolae Robu declară şi el că pe acel şantier se lucrează cu tehnologii, nu cu hârleţul: “Ei vor să vadă acolo o sută de oameni cu hârleţul şi cu târnăcopul în mână. Toată structura de rezistenţă, cu pereţii până la şapte metri adâncime, este făcută, chiar dacă nu au fost văzuţi nenumăraţi muncitori acolo. Ei cunosc tehnologia şi nu mă aştept să văd sute de muncitori, pentru că ar încurca”.
Firma responsabilă de lucrări, în silenzio stampa
Chiar şi în condiţiile în care muncitorii nu şi-ar face treaba, aceste fapte ar trebui constatate în primul rând de către firma la care oamenii respectivi sunt angajaţi. Societatea care a câştigat licitaţia pentru lucrările la subpasajul de la Michelangelo este CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara. Am încercat să-i contactăm pe reprezentanţii acesteia, însă, la telefonul indicat ca număr de contact, de pe propria pagină web, ne-a răspuns o persoană care nu a dorit să se prezinte, spunându-ne să revenim mai târziu. După care nu a mai răspuns nimeni la telefon.
Conform proiectului, pasajul subteran ce va lega b-dul Vasile Pârvan de str. Corneliu Coposu va avea o lungime de 583 de metri, dintre care 111 metri reprezintă zonă acoperită. Lucrările mai includ reabilitarea podului Michelangelo, extinderea circulaţiei în zonă, la patru benzi de circulaţie, amenajarea de piste de biciclete şi amenajarea trotuarelor. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 8 aprilie, termenul de execuţie fiind de 16 luni. Valoarea lucrărilor se ridică la 39,5 milioane de lei, proiectul fiind finanţat din fonduri europene.
Ultimele comentarii