Meditaţii pentru elevii de clasele a VIII-a

Profesorii care vor susţine orele suplimentare, retribuiţi din bani europeni

Meditatii eleviÎn mai multe şcoli din Timiş vor avea loc, în acest an şcolar, ore de pregătire suplimentară gratuită a elevilor din clasele a VIII-a, în vederea susţinerii examenelor de evaluare naţională.

 

32 de şcoli din Timiş, prinse în proiect

Un proiect-pilot intitulat “Pregătire suplimentară pentru promovarea cu succes a evaluărilor naţionale”, al cărui beneficiar este Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Mehedinţi şi cu Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământul Preuniversitar se va derula în acest an şcolar în mai multe unităţi de învăţământ din Timiş. Reprezentanţii ISJ anunţă că vor beneficia de acest program 129 de şcoli cu clase gimnaziale din judeţele Timiş şi Mehedinţi, la care studiază 4.200 de elevi care fac parte din grupul stabilit drept ţintă. Din Timiş au fost selectate 120 de cadre didactice care vor activa în cadrul proiectului, orele de meditaţii având loc în 32 de şcoli.  

Proiectul este menit să vină în sprijinul elevilor care se pregătesc să susţină examenele de evaluare naţională, în scopul îmbunătăţirii rezultatelor şcolare, rezultate care s-au situat în ultimii ani pe un trend descrescător. Proiectul şi-a stabilit drept grup-ţintă elevii care studiază în acest an şcolar în clasele a VIII-a, după cum spune inspectorul şcolar general Aura Danielescu, de la ISJ Timiş. Aceasta a precizat că intenţia iniţială a fost de a demara programul de instruire suplimentară a elevilor încă din cursul anului şcolar trecut, pe un grup-ţintă constituit din elevi de clasa a VII-a. Cum cererea de finanţare a proiectului a fost semnată târziu, a fost amânată, însă, demararea proiectului-pilot pentru anul şcolar în curs.

Proiectul-pilot se va derula în două etape, prima dintre ele fiind reprezentată de pilotarea programului, în 20 de şcoli cu minimum 800 de elevi de clasa a VIII-a. A doua etapă constă în derularea propriu-zisă a programului, în 32 de unităţi şcolare cu minimum 1 300 de elevi de clasa a VIII-a.

Anterior demarării fazei de pilotare a programului, se va desfăşura, însă, etapa de instruire a120 de experţi învăţare şi a 15 consilieri şcolari. Instruirea cadrelor didactice va avea loc pe parcursul a 40 de ore pentru fiecare sesiune de formare. În prealabil, s-au mai derulat şi analiza rezultatelor obţinute de elevi la examenul de evaluare naţională pe ultimii trei ani, dar şi procedura de selecţie a celor 52 de şcoli cu clase gimnaziale, proces în cadrul căruia s-a ţinut cont de rezultatele obţinute de elevi la examenele de evaluare naţională.

În acest moment, mai spune Aura Danielescu, a fost finalizată procedura de selecţie a celor 15 consilieri şcolari şi a celor 120 de experţi învăţare din unităţile de învăţământ din judeţ.

Programul educaţional derulat de ISJ Timiş va fi structurat pe patru componente: componenta de bază (care include disciplinele de limba şi literatura română şi matematică), componenta opţională, componenta psihopedagogică şi cea de evaluare.

Acum se derulează preparativele pentru demararea sesiunilor de instruire destinate experţilor învăţare şi consilierilor şcolari selectaţi, mai spun reprezentanţii proiectului. Acreditarea cursurilor este realizată de Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământul Preuniversitar, organism partener în derularea proiectului. Cursurile de pregătire vizează instruirea experţilor învăţare şi a consilierilor şcolari pe trei domenii: pregătire suplimentară pentru promovarea cu succes a evaluărilor naţionale utilizând noi metode şi tehnici (componenta TIC, care utilizează tehnologiile informaţiei şi comunicaţiilor – n.red.), pregătirea suplimentară pentru promovarea cu succes a evaluărilor naţionale şi managementul învăţării (componenta psihopedagogică).

O premieră în partea de vest a ţării

Proiectul “Pregătire suplimentară pentru promovarea cu succes a evaluărilor naţionale” este finanţat din fonduri europene nerambursabile, prin FSE – POSDRU 2007- 2013, cu 4884.445 de lei. Proiectul-pilot a fost iniţiat în perioada în care la conducerea ISJ se afla Cornel Petroman, fiind o iniţiativă în premieră pentru partea de vest a ţării, în acest moment existând, la nivel naţional, doar două judeţe, Suceava şi Gorj, care au mai implementat proiecte similare cu finanţare europeană.

Reprezentanţii ISJ spun că, dacă acesta se va dovedi un succes, atunci un proiect similar ar putea fi depus şi pentru pregătirea suplimentară a elevilor pentru examenul de bacalaureat.

Proiect motivat de rezultatele din ce în ce mai slabe

Până acum, orele suplimentare efectuate de profesori cu absolvenţii claselor a VIII-a şi a XII-a, în vederea pregătirii examenelor de evaluare şi bacalaureat, erau efectuate de cadrele didactice în regim de “muncă patriotică”.

În ce priveşte contextul în care autorităţile şcolare judeţene au optat pentru derularea unui astfel de proiect, acesta a fost determinat şi de rezultatele slabe obţinute de elevii din Timiş, când s-a reuşit “performanţa” de a obţine o medie de promovare situată sub cea naţională – doar 45,5 % dintre elevii de clasa a VIII-a obţinând medii peste 5.

Print Friendly, PDF & Email