Nicolae Robu, primarul Timişoarei, afirmă că lucrările de construire a celui mai modern duplex de poduri peste Canalul Bega sunt tergiversate de Ministerul Transporturilor.
„La Podul ILSA (Isho), încă mai avem probleme cu avizarea de la Ministerul Transporturilor şi, din păcate, o luăm de la capăt cu acea abordare cu care ne-am confruntat şi la Podul Jiul, respectiv pretenţia de a-l face mult mai înalt decât este cazul. Dacă avem podurile actuale la o anumită înălţime de la luciul apei, nu are niciun rost să faci un nou pod cu doi metri mai înalt. Se poate, dar aceasta presupune cheltuieli suplimentare foarte mari, care nu se justifică, pentru că Bega niciodată nu va fi navigată de ambarcaţiuni care să necesite asemenea înălţime”, declară, citat de Agerpres, primarul Nicolae Robu.
Bega are 22 de metri lăţime, iar lărgimea pe care circulă ambarcaţiunile este mai îngustă, ceea ce nu permite tehnic navigarea unor ambarcaţiuni cu gabarit mare. De aceea, primarul consideră că nu se justifică realizarea unor poduri care nu aduc nicio utilitate în plus, care să contracareze cheltuielile pe care le comportă.
„Trebuie să facem podurile în acord cu funcţionalităţile la care vor fi supuse. Sper că se va rezolva şi aici problema şi să putem da drumul şi aici la licitaţia pentru execuţie. Pentru Podul Jiul (care se va construi în continuarea pasajului omonim n.red.) am obţinut avizul de mediu şi în curând vom avea autorizaţia de construcţie, vom lansa licitaţia pentru începerea construcţiei efective a acestui pod”, mai spune Nicolae Robu.
Proiectul pentru podul din fosta zonă industrială ILSA are o arhitectură spectaculoasă, în a cărui realizare a fost implicat un arhitect român din Viena, care a lucrat la unul din cele mai importante birouri de arhitectură la nivel internaţional, Zaha Hadid. Este un duplex inedit în Timişoara, podul rutier peste Bega urmând să fie unul suplu, cu patru benzi, iar alături va fi construită o pasarelă spectaculoasă, cu piste de biciclete şi alei separate. Ambele construcţii vor demara simultan şi vor ajuta la fluidizarea traficului rutier în oraş.
Între timp, situaţia Podului Jiul – care va avea patru benzi de circulație, trotuare și piste de biciclete pe ambele părți – s-a rezolvat. Primăria anunţă că a obţinut zilele trecute, avizul de mediu, astfel că există șanse mari ca lucrările să înceapă în acest an. „Vom obține repede acum autorizația de construcție și vom trece la organizarea licitației pentru contractarea firmei care să execute lucrările. Mă bucur foarte mult, îmi doresc din suflet ca în 2019 să înceapă lucrările, să vedem pe teren că într-adevăr construim un nou pod”, spune primarul Nicolae Robu.
Pe lista de aşteptare mai sunt ale două poduri care vor fi construite tot din temelii, „Solventul” şi „Bobâlna”’.
Înainte de 1900, Bega era traversată în Timişoara de peste 70 de poduri şi podeţe, dar acum mai există doar 11. Două dintre ele sunt în lucrări de reparaţii, modernizare şi extindere, prin construirea altor câte două poduri noi, alipite de fiecare dintre cele vechi, care vor fi gata în această toamnă.
Ultimele comentarii