Licitaţia pentru reabilitarea holului Gării de Nord, infirmată de Regionala CFR

Gara de Nord Timisoara Sala case de biletePoliţia Locală Timişoara dădea la începutul acestei săptămâni informaţia că la Gara de Nord Timişoara ar fi început licitaţia pentru amenajarea sălii de aşteptare. Conducerea Regionalei CFR infirmă însă informaţia, declarând că situaţia legată de contractul de reabilitare a Gării de Nord, de care se ocupă structurile centrale ale companiei, a rămas în stand-by.

 

O informaţie oficială negată la sursă 

La începutul săptămânii, Poliţia Locală Timişoara dădea în premieră informaţia că, pe fondul unor noi verificări, „Regionala CFR a demarat licitaţia pentru amenajarea sălii de aşteptare”. Şi preciza că a efectuat noi verificări în ceea ce priveşte respectarea termenelor impuse Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA Bucureşti – Sucursala Centrul Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii CF Timişoara, pentru luarea măsurilor de intrarea în legalitate la capitolele salubrizare, întreţinerea spaţiilor pe care se afla vegetaţie abundentă, întreţinerea faţadelor, obţinerea autorizaţiilor pentru desfăşurarea activităţilor comerciale.

Poliţiştii locali mai spuneau că, în ceea ce priveşte curăţenia şi tăierea vegetaţiei din zona triaj, au fost luate măsurile pentru curăţarea ierbii, dar aceasta a crescut din nou, motiv pentru au impus un nou termen, de 30 de zile, prin somaţie. În ceea ce priveşte prezenţa oamenilor străzii, care se aciuaseră  în perimetrul Gării de Nord şi zonele adiacente acesteia s-au luat măsuri să nu mai locuiască în adăposturile improvizate din locaţiile respective.

Totodată, poliţiştii locali care au aplicat la ultimul control, din urmă cu o lună, o sancţiune de 1500 lei Regionalei CFR Timişoara pentru că nu a zugrăvit şi întreţinut sala de aşteptare, au efectuat din nou verificări. „De această dată, precizează Poliţia Locală, s-a aplicat somaţie de 30 de zile deoarece reprezentanţii Regionalei au demarat procedurile de licitaţie pentru efectuarea acestor lucrări de reparaţii în care intră şi zona sălii de aşteptare şi a caselor de bilete, deschiderea ofertelor fiind stabilită la mijlocul lunii iunie.”

Informaţia era curioasă, în condiţiile în care lucrarea de reabilitare a Gării de Nord este în prezent în stand-by, încercându-se găsirea unei finanţări. În plus, nu Regionala CFR s-a ocupat de licitaţii pentru aceste lucrări, iar pentru zugrăvirea şi repararea holului Gării nu se justifica organizarea unei licitaţii, valoarea fiind una mică.

Conducerea Regionalei CFR a lămurit situaţia, infirmând informaţiile date ca oficiale legate de licitaţia pentru amenajarea sălii de aşteptare. „Aşa se întâmplă când se vorbeşte în necunoştinţă de cauză. În primul rând, e vorba de holul Gării, nu de sala de aşteptare. Apoi, nu se organizează nicio licitaţie – noi am precizat doar că vom cuprinde lucrări de zugrăvire şi reparare a holului în contractul intern de lucrări. În rest, situaţia legată de proiectul de reabilitare a Gării e aşa cum o ştiţi. Nu s-au alocat de la nivel central, deocamdată, fonduri în acest sens”, ne-a declarat Mircea Benec, directorul Regionalei CFR Timişoara.

Încă se caută finanţare

Anul trecut, în noiembrie, Ministerul Transporturilor, prin vocea ministrului Ramona Mănescu, a recunoscut că finanţarea pentru Gara de Nord a fost pierdută: „În prezent, CFR SA trebuie să găsească o altă sursă de finanţare, deoarece împrumutul BERD a expirat, şi, de asemenea, trebuie elaborat proiectul tehnic pentru restul lucrărilor de executat”.

Situaţia nu s-a rezolvat, nefiind identificată nicio sursă de finanţare.

Banii pe care Statul i-a pierdut anul trecut au fost la dispoziţia sa din 2003, când Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a contractat un credit extern în valoare de 24 de milioane de euro, de la BERD, finanţarea fiind garantată de către România, reprezentată de Ministerul Finanţelor Publice, pentru execuţia de lucrări de modernizare a cinci mari staţii de cale ferată din ţară – Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara şi Craiova –, precum şi pentru servicii legate de supervizarea lucrărilor, care au fost atribuite de la Bucureşti. Dacă în cazul celorlalte patru staţii CFR lucrurile au fost puse în practică întocmai, la Timişoara s-au împotmolit din cauza neînţelegerilor cu antreprenorii. Banii au rămas la dispoziţia Statului român până la sfârşitul anului trecut, când perioada de acordare a fondurilor a expirat.

Print Friendly, PDF & Email