Proiectul de modernizare a căii ferate între Timișoara Est și Ronaț, gestionat de CFR și Ministerul Transporturilor va afecta Timișoara pentru următoarea sută de ani, atrage atenţia primarul Timişoarei, Dominic Fritz.
„Dacă e bine făcut, ne va conecta mai bine de Europa și de România printr-un mod de transport nepoluant. Este șansa noastră să călătorim cu trenuri mai rapide. Dacă e prost făcut, va bloca orașul, va afecta grav mobilitatea, va spori ambuteiajele în trafic și va crea un zid pentru pietoni și bicicliști între nordul și sudul Timișoarei”, declară primarul Timişoarei, Dominic Fritz.
Edilul atrage atenția asupra trei aspecte care, afirmă el, vor afecta Timişoara:
Sensul giratoriu suspendat de la Baader: „Nu e clar cum vor fi legate benzile auto de pe strada Demetriade cu cele de pe strada Baader și ce efecte vor fi asupra fluenței traficului”.
Pasajul de la Ronaț (strada Radu de la Afumați): „Acum e planificată o rampă foarte complicată care va distruge stadionul de rugby, pentru că pilonii de susținere ajung în marginea terenului”.
Stațiile de tren metropolitan: „Ne dorim completarea proiectului cu încă două -trei puncte de oprire, pentru că ideea e să încurajăm oamenii să folosească trenul și în deplasările în zona metropolitană.”
Primarul Timişoarei anunţă că urmează 6 luni de proiectare și 36 de luni de șantier și spune că se așteaptă ca CFR și Ministerul Transporturilor să aibă un dialog nu doar cu Primăria, ci și cu timișorenii și să organizeze mai multe prezentări și consultări publice pe marginea proiectului: „Doar prin dialog și deschidere putem livra timișorenilor un proiect de o calitate net superioară celui prezentat acum.”
Ultimele comentarii