Dispozitivul din maşină care sună singur la 112, în caz de accident

România are pregătită infrastructura pentru acest sistem, eCall

România este prima ţară din Europa care, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, a pregătit infrastructura pentru serviciul de urgenţă eCall, prin care, cu ajutorul unui dispozitiv instalat în maşină, se apelează automat, în caz de accident, la 112. România este prima ţară din Europa care va utiliza eCall. 

STS 112

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, care administrează Sis­temul naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112, a modernizat in­frastructura acestuia pentru ope­rarea eCall – noulserviciu pan-european de urgenţă din vehicule. Astfel, eCall este funcţional din ianuarie 2013, în toată ţara, fiind necesară instalarea unui dispozitiv pe maşină, anunţă S.T.S., citat de Mediafax.

În cazul unui accident auto, dispozitivul eCall va apela automat dispeceratul 112 şi va transmite informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate. Serviciile de urgenţă vor interveni cu mai ma­re rapiditate, inclusiv în situa­ţia în care pasagerii nu mai pot vorbi, arată reprezentanţii S.T.S.

Inginerii S.T.S. au prezentat, la finalul săptămânii trecute, la Bucureşti, întregul flux al siste­mului de urgenţă eCall, apelurile fiind generate din Capitală şi din ţară, cu ajutorul câtorva maşini aflate în trafic şi echipate cu dis­pozitive eCall în cadrul unei de­monstraţii practice.

Dispozitivele eCall costă între 50 şi 150 de euro, putând fi ata­şa­te la acestea cartele speciale de la operatori de telefonie mobilă. Dis­pozitivele pot fi simple, respectiv pot avea doar funcţia de eCall, sau pot fi dotate cu microfon sau cu posibilitatea ataşării unui micro­fon sau chiar a unor camere video. Aparatele care vor fi instalate în maşini pot fi cumpărate de la pro­ducători sau distribuitori, iar car­telele pentru aceste dispozitive, de la operatorii de telefonie mobilă. Reprezentanţii S.T.S. declară, citaţi de Mediafax, că dispozitivul electronic va fi integrat din anul 2015 pe maşinile produse de la acel moment, dar spun că există dispozitive ce pot fi amplasate şi pe maşininile aflate acum în circulaţie.

Specialiştii S.T.S. au explicat că dispozitivul foloseşte senzori, accelerometru sau giroscop. Ast­fel, în cazul în care viteza unei ma­şini scade într-un interval foarte scurt de timp de la 100 km/h la 10 km/h, dispozitivul „înţelege” că s-a produs un accident şi se activează.

Dispozitivele stau în marea majoritate a timpului în stand-by, nefiind operaţionale, activarea lor având loc doar în momentul pro­du­­cerii unui accident, fiind iniţiat în cel mai scurt timp apelul auto­mat către 112, au mai spus spe­cialiştii de la S.T.S. Aceştia au pre­cizat că device-urile sunt progra­mate de către producători să stea active şi până la 12 ore de la mo­mentul iniţierii apelului, aparatul folosind curentul electric al maşinii.

În septembrie 2011, Comisia Europeană anunţa că sistemul eCall trebuie să fie instalat şi pe deplin funcţional, până în 2015, în toată Uniunea Europeană, dar şi în Croaţia, Islanda, Norvegia şi Elveţia, estimând că instalarea dispozitivului în fiecare automobil nou costă mai puţin de o sută de euro.

Print Friendly, PDF & Email