Dirijorul de origine timişoreană Cristian Măcelaru, laureat Grammy

Foto: Joern Neumann

Dirijorul Cristian Măcelaru, violonista scoţiană Nicola Benedetti şi Orchestra Simfonică din Philadelphia au fost distinşi cu Premiul Grammy la categoria „Cea mai bună interpretare instrumentală solo” pentru albumul ce cuprinde lucrări de Wynton Marsalis – Concertul în re major pentru vioară şi orchestră şi Suita pentru vioară, anunţă Agerpres.

 

Cristian Măcelaru, născut la Timişoara, în 1980, este al doilea dirijor român premiat cu Grammy, după maestrul Christian Badea, recompensat cu preţioasa distincţie în anul 1985. Cristian Măcelaru, dirijor-şef al Orchestrei Radiodifuziunii WDR din Koln, Germania, a foat numit, în noiembrie 2019, director muzical al Orchestrei Naţionale a Franţei, mandat pe care îl va prelua începând cu anul 2021.

Cum nu sunt singurul român care a obţinut acest premiu, mă bucur că au mai existat şi alţi români care au mai primit această distincţie, ceea ce e dovada faptului că există valori culturale cu care ne putem mândri şi care să fie exemple pentru o generaţie tânără care se întreabă unde-şi vor găsi ei locul în societatea globală a secolului XXI. Şi acesta este motivul pentru care mă bucur că un român a câştigat încă o dată premiul”, declară, pentru Agerpres, dirijorul Cristian Măcelaru, originar din Timişoara.

El mai spune că este o mare onoare să fi fost asociat cu un premiu Grammy, iar faptul că votul care decide acordarea acestuia e făcut de membrii academiei de înregistrări, care sunt toţi cei care au mai făcut alte discuri în trecut, reprezintă „un lucru semnificativ”.

E, sigur, un premiu care aduce o recunoaştere a unui efort pe care cu toţii l-am depus pentru a crea acest disc cu muzica lui Wynton Marsalis, iar împreună cu Nicola Benedetti şi cu Orchestra Simfonică din Philadelphia am avut posibilitatea să facem această înregistrare care, cred eu, este o lucrare foarte importantă în a defini un stil muzical care este foarte interesant al acestui autor, o nouă voce a unui compozitor pur american, care aduce împreună cu sine elemente de jazz, elemente din lumea muzicii contemporane”, adaugă Cristian Măcelaru.

Acesta spune că proiectele sale viitoare nu se leagă neapărat de obţinerea acestui premiu: „Întotdeauna am fost un mare «promovator» al muzicii contemporane, al muzicii secolului XXI. Continui în acelaşi fel cu muzica lui Wynton Marsalis, dar şi cu alţi compozitori, dar, sigur, cu orchestrele mele cu care activez în Koln, la fel şi la Paris. Am multe proiecte cu discuri care vor ieşi cu muzică «mai veche», ca să spun aşa. Dar e un lucru important să creăm aceste «lucrări de artă» în sine, care să rămână ca un testament al frumuseţii pe care o putem aduce lumii în secolul XXI.”

Print Friendly, PDF & Email