Deşi în Timiş o bună parte din contractele de deszăpezire s-au încheiat ca de obicei pe ultima sută de metri, mai mult sub ameninţarea obligaţiei legale care impune ca din acest an să fie publicate pe site-urile instituţionale, Ministerul Transporturilor a avut grijă să încheie contracte pentru bucăţi de autostradă pe care nu se circulă.
Bucăţile de autostradă necirculate sunt asigurate pe iarnă
Şi în acest an, raportat la modul de încheiere a unor contracte de deszăpezire, iarna ne-a luat prin surprindere. Astfel, inclusiv pentru segmente de drumuri publice din Timiş, la începutul lunii noiembrie încă nu erau încheiate contracte, o parte din acestea fiind parafate cu greu şi cu costuri aferente mai mari pe ultima sută de metri.
Cu toate acestea, Ministerul Transporturilor a avut grijă să încheie pentru această iarnă contracte de deszăpezire pentru sectoare de autostradă care încă nu au fost date în folosinţă, pentru simplul motiv că sunt în construcţie, unele din aceste tronsoane având legături directe cu vestul ţării.
Oficialii Ministerului Transporturilor au precizat recent, în uma unor solicitări de informaţii pe această temă, că „Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a încheiat acorduri cadru pentru loturile Austotrada A 3 (Târgu Mureş-Iernut, Gilău-Nădlac, Suplacu de Barcău-Borş) şi Autostrada A10 (Turda-Sebeş), sectoare de autostradă care încă nu sunt date în folosinţă. Pentru aceste loturi se vor semna contracte subsecvente la acordurile cadru încheiate, la momentul în care acestea vor fi recepţionate şi date în exploatare cu durata de la acea dată până la finele acordului cadru, respectiv anul 2020.”
Probabil că, în loc să acorde atâta grijă acestor sectoare de autostradă pe care nu circulă nimeni, CNAIR r fi trebuit să verifice cu mai multă responsabilitate procedurile de achiziţie pentru contractele de deszăpezire, pentru că şi în cazul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara s-a ajuns în situaţia în care, în urma unor contestaţii admise de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, DRDP Timişoara să fie obligată la reevaluarea ofertelor. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri a formulat plângere la Curtea de Apel Bucureşti împotriva deciziei CNSC. Aici, pe termenul din 8 decembrie, instanţa a admis „excepţia litispendenţei”, adică a unei situaţii în care acelaşi litigiu a fost supus spre soluţionare în faţa a două organe de jurisdicţie de acelaşi grad, ca atare s-a dispus trimiterea pe cale administrativă a dosarului în vederea ataşării lui la alt dosar cu acelaşi litigiu.
Deci procedurile din instanţă cu siguranţă nu se vor termina prea curând.
Contracte pentru toate sectoarele de drum din judeţ
Astfel, dacă pe partea de autostrăzi şi drumuri naţionale înspre Arad lucrurile s-au complicat din cauza contestaţiilor, autorităţile judeţene dau asigurări că, pentru toate sectoarele de drum din Timiş există încheiate contracte acoperitoare de deszăpezire.
„Din informaţiile mele, toate sectoarele de drumuri din Timiş sunt acoperite de contracte de deszăpezire. Consiliul Judeţean figurează ca şi beneficiar pentru multe din aceste contracte, şi pe site-ul instituţiei a fost publicată situaţia contractelor, pentru a fi consultată de toţi cei interesaţi”, ne-a declarat Mircea Băcală, prefectul judeţului Timiş.
Rămâne de văzut dacă, în urma încheierii acestor contracte, vor exista şi intervenţii prompte şi eficiente.
Ultimele comentarii