Rezilierea contractului pentru Autostrada Lugoj-Deva lot 3, la 99%, cu lotul gata de trafic, este o ticăloșie imensă, acuză deputatul USR de Timiş Cătălin Drulă.
„Prin rezilierea contractului, Statul român pierde perioada de garanție a lucrărilor de patru ani. Patru ani în care ar fi fost responsabilitatea constructorului să repare orice eventual defect. Va fi, cel mai probabil, considerată o reziliere abuzivă, de către tribunale. Totul arată ca o decizie de «mușchi fără creier» pentru care s-au inventat pretexte juridice. O așa-zisă neconformitate care ține de scurgerea apelor într-un capăt al lotului care nu va fi dat traficului (este după breteaua de ieșire) este o situație rezolvabilă în câteva săptămâni de lucrări, care n-are nicio legătură cu siguranța traficului”, declară deputatul USR de Timiş Cătălin Drulă, fost consilier pe probleme de infrastructură al premierului Dacian Cioloş.
Acesta este de părere că, cel mai probabil, vom ajunge să plătim despăgubiri enorme pentru această reziliere, peste 4-5 ani. Şi reaminteşte că o situaţia asemănătoarea s-a mai întâmplat, când unii „miniștri și-au umflat mușchii, și după cinci ani a venit factura de plată (altui Guvern). 28 de milioane de euro, de exemplu, primiți de un constructor, în tribunal, pe un lot de autostradă reziliat în 2011 cu trâmbițe.”
Deschiderea traficului este cea mai importantă în acest moment, mai spune Cătălin Drulă, reamintind că sunt 21 de kilometri perfect folosibili: „Autostradă, oameni buni! Pentru care am plătit sute de milioane de lei în ultimii 6 ani. Și ea stă închisă acum. Pentru cine vrea să se convingă, uitați-vă la filmarea de la bord.”
Cum se poate deschide traficului autostrada acum, după reziliere? Legal, e un coșmar, afirmă Cătălin Drulă. „Ministrul Cuc și cu directorul Scarlat se cred băieți deștepți și vor, probabil, să facă o șmecherie în doi pași: 1. să se facă CNAIR că mai lucrează ceva la autostradă, câteva săptămâni, ca să nu bată prea rău la ochi că era deja gata de trafic. 2. să deschidă apoi autostrada în trafic, fără recepție, «în regim de șantier» cu niște limitări de viteză degeaba (probabil 90-100km/h).”
Prin acest tertip, subliniază deputatul USR, ne alegem cu toţii cu o limită de viteză „aiurea complet” pe o autostrada nouă, iar Statul român își creează o și mai mare poziție de vulnerabilitate juridică față de constructorul de pe contractul reziliat: „Adică, vezi Doamne, nu era bun lotul de recepționat și era atât de gravă situația că trebuia reziliat contractul, dar după câteva săptămâni, ce să vezi, e suficient de bun să se poată circula. (…) E crimă să ții închiși 21 de kilometri de autostradă nouă într-o zonă unde alternativa e un drum național periculos cu multe cruci pe margine.”
Cătălin Drulă acuză oficialii din Transporturi şi CNAIR că se bat cu cărămida în piept că „au dat constructorul cel rău afară. Păi tocmai la constructor cred că s-au deschis șampaniile cu rezilierea asta. Pe de-o parte a scăpat de perioada de garanție în care ar fi trebuit să repare orice defect la autostradă. Pe de altă parte, în procesele care vor urma, CNAIR i-a creat un avantaj enorm și vor curge despăgubirile. Despăgubiri pe care le vom plăti de la bugetul de stat.”
Ultimele comentarii