Deputat USR Cătălin Drulă: „E mai simplu să spui povești cu lilieci și urși decât să explici de ce nu ești în stare să faci câțiva kilometri de autostradă”

Propaganda PSD-istă încearcă la disperare să creeze o narațiune alternativă pentru ceea ce este un eșec colosal care le aparține, acuză deputatul USR Cătălin Drulă: „Ce faci când ești incapabil să construiești autostrăzi? Inventezi scuze: «nu ne lasă Europa», «ne blochează ONG-urile», «nu putem face din cauza urșilor/broaștelor/etc.».”

 

După aproape opt ani de „brambureală pesedistă”, licitația pentrz realizarea tunelului pe autostrada Lugoj – Deva încă nu e lansată, iar coridorul european Sibiu – Nădlac este tot întrerupt pe nouă kilometri, declară Cătălin Drulă, deputat USR de Timiş: „La autostrada Lugoj – Deva se știe din 2012 că vârful de deal de la Holdea/Coșevița trebuie traversat printr-un tunel de aproape doi kilometri. Soluția este necesară și din punct de vedere constructiv – pentru că dacă s-ar aplica soluția din studiul de fezabilitate, adică o săpătură deschisă, ar rezulta o excavație cu adâncimea maximă de 45 de metri (cât un bloc de 15 etaje) –, dar și din punct de vedere al mediului, fiind o zonă de păduri, un culoar important de migrație pentru animale. Una este să-l despici în două cu o mega-săpătură cu lățimea de sute de metri la partea de sus, alta e să faci frumos și civilizat două tuneluri pentru autostradă.”

De altfel, mai spune Cătălin Drulă, oricine a fost pe autostrăzi mai la vest de noi sau mai la sud, în Bulgaria sau Grecia, a văzut zeci de astfel de tuneluri: „Numai pe ai noștri îi sperie de moarte: «Vai, tunel!, să evitam cu orice preț să construim așa ceva în România.» Pentru că n-au mai făcut și pentru că sunt în general incapabili și fug de orice răspundere.”

De la situația aceasta de care se știe de 8 ani „și pe care o păstorește de atunci magistralul domn Neaga, directorul CNAIR sub toate guvernele PSD”, am ajuns în 2019 să spunem că nu putem face autostrăzi din cauza urșilor, mai spune deputatl USR.

Acesta reaminteşte că, în 2014, Narcis Neaga a anunțat planul: le va cere constructorilor italieni care au luat contractul pentru acest sector să facă ei proiectul tehnic pentru zona cu tuneluri și să-l dea CNAIR, ca să le scoată separat la licitație. „După ce nu s-a mișcat mare lucru la acest plan, în 2016 chiar s-a realizat acest proiect tehnic, cu studii geotehnice și tot ce trebuie. El stă în niște cutii acum la compania italiană, pentru că în 2017 reveniți cei de la PSD au decis să nu-l mai plătească și că «vorbesc ei la Bruxelles» să nu se mai facă tuneluri. După care au constatat că, totuși, nu se poate să-ți bați joc de orice reguli dacă vrei bani europeni, ai un acord de mediu aprobat, ai un proiect pe fonduri aprobat, nu poți să-l schimbi doar pentru că vrea mușchiul unui ministru”, explică deputatul Cătălin Drulă.

Așa că, mai spune el, cei de la CNAIR au revenit la tuneluri, dar proiectul tehnic tot nu l-au plătit companiei italiane: „A venit 2019 și ne promite dl Neaga că acum-acum scoate secțiunea cu tuneluri la licitație. Pe ce bază, pe ce documentație dacă cea făcută de italieni stă în cutii, asta nu mai explică.

Cert este, mai spune Cătălon Drulă, că după aproape opt ani de „brambureală pesedistă”, licitația încă nu e lansată și coridorul european Sibiu – Nădlac e tot întrerupt pe nouă kilometri și „va mai rămâne mult și bine așa cu oamenii ăștia la butoane. Nu-i așa că-i mai simplu să spui povești cu lilieci și urși care-s bune să devină folclor, decât să explici de ce naiba nu ești în stare de opt ani de zile să faci o licitație pentru un sector de câțiva km de autostradă?

 

Print Friendly, PDF & Email

Articol scris de

Jurnalist Timpolis, sorin.olaru@timpolis.ro