Deputat USR Cătălin Drulă, despre amânarea recepţiei unui tronson pe pe Autostrada Lugoj-Deva : „Povestea miroase a șantaj și şpăgi”

Sursă foto: peundemerg.ro

La şase ani de la debutul lucrărilor la loturile 3 și 4 de pe Autostrada Lugoj-Deva, s-a ajuns la momentul deschiderii circulației, asta după nenumărate întârzieri cauzate de indolența și incompetența autorităților (nu de urși sau lilieci), declară deputatul USR Cătălin Drulă.

 

Recepția lucrărilor a fost programată pentru luni, 12 august, însă ministrul de Transporturilor, Răzvan Cuc, împreună cu oficialii din CNAIR „au început un nou circ mediatic, refuzând să facă recepția lotului 3”, scrie Cătălin Drulă, deputat USR de Timiş, pe pagina sa de Facebook. Adăugând că nu e prima dată: „În 2018 au ținut închis opt luni lotul 3 al Autostrăzii Sebeș-Turda după care l-au deschis fără nicio problemă, după un circ similar. Cei care urmăresc știrile din infrastructură, își aduc aminte de asfaltul pe care se «aluneca ca pe gresia din baie».”

Cei 43 de kilometri de autostradă de pe loturile 3 și 4 sunt extem de importanți pentru România, fiind parte din coridorul european Constanța-Nădlac, explică deputatul USR: „După deschidere, am avea autostradă continuă de la Sibiu la Nădlac cu excepția unui sector de 9 km din Lugoj-Deva lot 2, cel cu vestitele tuneluri, care abia de o lună este în relicitare.”

Cătălin Drulă reaminteşte că pe drumul național paralel DN7 și apoi DN68A se circulă îngrozitor în perioadele aglomerate și sunt numeroase accidente cu victime: „Avem numeroase filmări de la sol și din drone care arată că autostrada este perfect circulabilă și sigură. Orice lipsuri și probleme ar exista (și întotdeauna există la o construcție de asemenea amploare) se rezolvă în lunile de după deschiderea traficului, de altfel există și un mecanism tehnic prevăzut special pentru asta – anexa la procesul-verbal de recepție a lucrărilor.”

Întârzierea deschiderii circulației, mai spune el, denotă mai degrabă corupție decât iresponsabilitate: „Toată povestea miroase a șantaj și şpăgi. Probabil nedate (cât, cui trebuie). La fel ca la Sebeș-Turda, lot 3, unde autostrada a fost ținută opt luni închisă, ca apoi (cu minime remedieri, mai mult de ochii lumii) să fie deschisă fără probleme.”

Deputatul Cătălin Drulă mai spune că cetățenii sunt pe ultimul loc în această mascaradă, deși din banii lor e construită autostrada, întrebându-l public pe ministrul Cuc cine răspunde de eventualele accidente de pe ultra-aglomeratul și nesigurul drum național în timp ce autostrada perfect folosibilă stă închisă?

Din păcate, disprețul față de cetățeni e regula în guvernarea PSD, iar în CNAIR sunt destule unelte politice care se fac utile. O instituție viciată care trebuie reformată din temelii și toți servanții politici să dispară. Asta vom face la guvernare”, mai spune Cătălin Drulă.

Print Friendly, PDF & Email