Două răspunsuri la interpelări ce au fost adresate ministrului Transporturilor de către deputatul PNL de Timiș Marilen Pirtea, arată cum se pot face de râs guvernanții în legătură cu subiecte strategice.
În iunie, oficialii Ministerului Transporturilor răspundeau – la o interpelare a deputatului liberal Marilen Pirtea, legată de proiectele de dezvoltare a investițiilor publice pentru realizarea infrastructurii de autostradă de la Timișoara către granița cu Serbia, pentru legătura rutieră prin autostradă până la Belgrad – că studiile asupra ratei interne de rentabilitate economică arată că segmentul rutier Timișoara – Moravița nu se califică „la profiluri de autostradă sau drum expres și, ca urmare, a fost propus în Master Plan General de Transport la profil de drum EuroTrans”.
În octombrie, reprezentanții aceluiaşi minister au reluat într-un răspuns complet diferit subiectul investiției la autostrada de la Timișoara către Serbia, prin vama Moravița. Acum declară că în luna septembrie a fost primit avizul de principiu în Formularul cod F1 privind finanțarea prin fonduri structurale POIM a proiectului Elaborarea documentației tehnico-economice pentru Timișoara – Stamora Moravița, fără să indice profilul specific de drum (autostradă, drum expres ori EuroTrans) pentru care se realizează această documentație.
Deputatul PNL Marilen Pirtea, vicepreședinte al Camerei Deputaților, declară cî modul în care se contrazic oficialii guvernamentali cu privire la investiția strategică pentru axa de transport din Timișoara către Serbia arată dezinteresul acestora pentru vestul țării, pentru o zonă care produce a doua contribuție la PIB-ul României, după București. „Pozițiile oficiale ale Ministerului Transporturilor vorbesc de la sine despre cât de grav afectează guvernarea PSD-ALDE șansele la dezvoltare ale vestului țării”, mai spune Marilen Pirtea.
Ultimele comentarii