Consiliul JudeţeanTimiş, “abonat” la servicii de avocatură

Deşi are un compartiment juridic bine populat, Consiliul Judeţean Timiş continuă să achiziţioneze, la fel ca şi în anii trecuţi, servicii de reprezentare juridică în instanţă. Invocând un presupus conflict de interese cu propriii angajaţi, dar şi competenţa de reprezentare.

 

O tradiţie cu continuitate

Urmând „tradiţia”din ultimii ani, Consiliul Judeţean Timiş continuă să achiziţioneze servicii de avocatură pentru reprezentarea instituţiei în instanţă, deşi are un compartiment juridic propriu bine reprezentat.

Pentru următoarea şedinţă de plen, Executivul le-a pregătit consilierilor judeţeni un proiect de hotărâre privind aprobarea achiziţionării de servicii juridice în vederea reprezentării în faţa instanţelor de judecată, invocând ca motiv presupusul conflict de interese pe care l-ar avea o parte din funcţionarii CJ Timiş, implicaţi în procese cu… ei înşişi.

Astfel, motivaţia proiectului vorbeşte despre o legislaţie internă neclară şi interpretativă, existând opinii contradictorii privind aplicarea normelor legale, „atât în ceea ce priveşte legislaţia în domeniul muncii, dar şi alte domenii ale dreptului”.

Executivul CJ Timiş spune că angajaţii instituţiei solicită drepturi salariale ce rezultă dintr-o legislaţie ambiguă şi care conduc spre litigii a căror soluţionare este de competenţa instanţelor de judecată: „Se ştie faptul că în aceste litigii juriştii din cadrul CJ Timiş nu pot reprezenta instituţia, fiind în conflict de interese.”

Procesele pe legislaţia muncii cu propriii angajaţi nu sunt însă singurele domenii pentru care CJ Timiş vrea servicii de reprezentare juridică, ci şi pentru reprezentare la instanţe comunitare. „Luând în considerare faptul că practica neunitară a instanţelor de judecată conduce spre adoptarea unor sentinţe judecătoreşti prejudiciabile pentru CJ Timiş – corecţii financiare pe proiecte cu fonduri europene, decizii ale Curţii de Conturi etc. – şi pentru care singura modalitate de solicitare a modificării poate eventual fi făcută la instanţele comunitare competente, unde însă, juriştii instituţiei nu au competenţă de reprezentare”, spune conducerea administraţiei judeţene.

Ca atare, serviciile vor fi achiziţionate pentru reprezentare „în faţa instanţelor de judecată interne şi comunitare, în situaţiile în care juriştii instituţiei nu au competenţă legală de reprezentare sau sunt în conflict de interese.”

 

Un mijloc de descurajare?

În ultimul mandat, decizia CJ Timiş de a contracta astfel de servicii a fost contestată de către membrii Sindicatului Pro As, care reprezintă interesele angajaţilor din Direcţia pentru Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului. Aceştia considerau achiziţia nejustificată, raportată la unele situaţii de conflict de interese invocate şi spuneau că acest gen de servicii contractate pot fi un mijloc de timorare a angajaţilor, care pot fi descurajaţi să mai iniţieze procese în care să-şi ceară drepturile, de teama solicitării unor cheltuieli de judecată foarte mari.

„Dacă pentru salariaţii din CJ Timiş, cei din Biblioteca Judeţeană şi pentru unii dintre salariaţii de la Protecţia Copilului Timiş, care s-au judecat pentru drepturi salariale neacordate şi au pierdut procesul, CJ Timiş nu a cerut cheltuieli de judecată, în dosarul nostru a solicitat ca salariaţii să-i plătească cheltuieli de judecată de 120 de milioane de lei”, spune liderul sindicatului Pro As, Adrian Marcu.

Print Friendly, PDF & Email