Cei care îşi mai aduc aminte de pliantele electorale distribuite de U.S.L. în Timişoara ştiu că închiderea inelului de centură al Timişoarei, pentru devierea totală a traficului greu, care să nu mai traverseze oraşul, era cap de listă, ca una dintre promisiunile asumate ce urmează a fi puse în practică rapid. După un an şi jumătate de la alegeri, proiectul pare să fie pe deplin uitat, şi sunt şanse destul de mici să fie iniţiat în următorii doi – trei ani.
Responsabilitatea, transferată spre Compania Naţională de Autostrăzi
La ultima şedinţă de plen grupul de consilieri locali ai P.D.-L. a ţinut să-i amintească actualei conduceri a Primăriei Timişoara de una dintre promisiunile cap de listă în campania electorală de anul trecut, care pare să fie uitată în prezent. Este vorba despre completarea inelului de centură, care ar avea rolul de a devia tot traficul greu care, în acest fel, nu ar mai traversa municipiul, poluând aerul şi şubrezind clădirile vechi. “Au trecut aproape doi ani de când U.S.L.-ul a preluat puterea în România şi atunci erau foarte mulţi oameni euforici care aşteptau ceva pentru Timişoara. Centura a fost o promisiune a U.S.L.-ului pentru Timişoara. În ce stadiu suntem cu acea bucată de centură pe care, din fericire, Guvernul P.D.L. a lăsat-o pregătită cu tot cu studii, cu tot cu indicatori ? E vorba de cei 20 de kilometri de pe Calea Lugojului şi până pe Buziaşului. Mai avem încă vreo doi ani jumătate din mandatul actualei administraţii locale, şi pentru Timişoara este un subiect care nu se mai discută şi ştim foarte bine că a fost o promisiune scrisă şi a primarilor, şi a consilierilor de la P.S.D. şi de la P.N.L. şi, bineînţeles, de la alegerile parlamentare”, au precizat în interpelarea pe această temă consilierii locali P.D.L.
Răspunzând la interpelare, primarul Timişoarei, Nicolae Robu, spune că responsabilitatea pentru realizarea porţiunii de centură necesară completării inelului îi aparţine Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale: “Aceasta a realizat şi tronsonul pe care îl avem acum între Calea Aradului şi Calea Lugojului, şi C.N.A.D.R. trebuie să realizeze şi celelalte porţiuni. Noi facem lobby şi participăm la stabilirea traseelor pentru aceste tronsoane, lucru pe care de altfel l-am şi făcut.”
În ceea ce priveşte orizontul de timp pentru realizare, acesta nu pare să fie, însă, unul prea apropiat. “În momentul de faţă s-a amânat pentru perioada 2014 – 2020, cu dorinţa ca, la prima rundă de finanţare europeană pe exerciţiul financiar 2014 – 2020 să se finanţeze realizarea acestor noi porţiuni de centură, cum le numim noi, centura de sud şi centura de vest. Este posibil ca într-o realocare de fonduri, pentru că am discutat foarte des acest subiect la nivelul guvernului, să se finanţeze şi mai devreme începerea lucrărilor. Dacă ar fi fost în jurisdicţia noastră, aşa cum am pornit aproape toate proiectele, am fi pornit şi acest proiect şi, până la urmă, ne-am fi descurcat cu banii într-un fel sau altul”, mai spune Nicolae Robu.
Consilier Ovidiu Ciuhandu: “Este un proiect care a fost tras pe dreapta”
Consilierul local P.D.-L. Ovidiu Ciuhandu, care a interpelat Primăria pe această problemă, susţine că nu este normal ca acum Primăria să paseze toată responsabilitatea pe C.N.A.D.N.R., atâta vreme cât completarea inelului de centură a fost una dintre promisiunile asumate în campania electorală pentru alegerile locale. “Primăria ar fi trebuit să facă, aşa cum a promis, lobby pentru acest proces, şi pentru această investiţie ar fi trebuit să se zbată şi cei aproape 20 de deputaţi şi senatori U.S.L., care şi ei au promis că vor întreprinde demersuri pentru ca acest proiect să fie realizat. Acum se lasă să se înţeleagă că investiţia ar putea demara cel devreme în 2016 – 2017. Este clar, deci, că este un proiect care a fost tras pe dreapta. Se vorbeşte despre lipsă de fonduri, în condiţiile în care se promitea anul trecut că, în varianta câştigării alegerilor, finanţarea investiţiilor pentru Timişoara se va schimba în bine în mod semnificativ”, declară Ovidiu Ciuhandu.
Ultimele comentarii