Completarea inelului de centură a Timişoarei, o promisiune uitată

Orizontul de timp pentru realizare merge “până în 2020”

Cei care îşi mai aduc aminte de pliantele electorale distribuite de U.S.L. în Timişoara ştiu că închiderea inelului de centură al Timişoarei, pentru devierea totală a traficului greu, care să nu mai traverseze oraşul, era cap de listă, ca una dintre promisiunile asumate ce urmează a fi puse în practică rapid. După un an şi jumătate de la alegeri, proiectul pare să fie pe deplin uitat, şi sunt şanse destul de mici să fie iniţiat în următorii doi – trei ani.

 

Responsabilitatea, transferată spre Compania Naţională de Autostrăzi

centura timisoarei foto diana (2)La ultima şedinţă de plen grupul de consilieri locali ai P.D.-L. a ţinut să-i amintească actualei conduceri a Pri­mă­riei Timişoara de una dintre promi­siunile cap de listă în campania electo­rală de anul trecut, care pare să fie ui­tată în prezent. Este vorba despre com­pletarea inelului de centură, care ar avea rolul de a devia tot traficul greu care, în acest fel, nu ar mai traversa mu­nicipiul, poluând aerul şi şubrezind clădirile vechi. “Au trecut aproape doi ani de când U.S.L.-ul a preluat puterea în România şi atunci erau foarte mulţi oameni euforici care aşteptau ceva pentru Timişoara. Centura a fost o pro­misiune a U.S.L.-ului pentru Timişoa­ra. În ce stadiu suntem cu acea bucată de centură pe care, din fericire, Guver­nul P.D.L. a lăsat-o pregătită cu tot cu studii, cu tot cu indicatori ? E vorba de cei 20 de kilometri de pe Calea Lugoju­lui şi până pe Buziaşului. Mai avem în­că vreo doi ani jumătate din mandatul actualei administraţii locale, şi pentru Ti­mişoara este un subiect care nu se mai discută şi ştim foarte bine că a fost o promisiune scrisă şi a primarilor, şi a consilierilor de la P.S.D. şi de la P.N.L. şi, bineînţeles, de la alegerile parla­men­tare”, au precizat în interpelarea pe această temă consilierii locali P.D.L.

Nicolae Robu

Răspunzând la interpelare, pri­ma­rul Timişoarei, Nicolae Robu, spune că responsabilitatea pentru realizarea porţiunii de centură necesară comple­tării inelului îi aparţine Companiei Na­ţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţio­nale: “Aceasta a realizat şi tronsonul pe care îl avem acum între Calea Ara­dului şi Calea Lugojului, şi C.N.A.D.R. trebuie să realizeze şi celelalte porţiuni. Noi facem lobby şi participăm la stabili­rea traseelor pentru aceste tronsoane, lucru pe care de altfel l-am şi făcut.”

În ceea ce priveşte orizontul de timp pentru realizare, acesta nu pare să fie, însă, unul prea apropiat. “În momentul de faţă s-a amânat pentru perioada 2014 – 2020, cu dorinţa ca, la prima rundă de fi­­nanţare europeană pe exerciţiul fi­nanciar 2014 – 2020 să se finanţeze rea­lizarea acestor noi porţiuni de centură, cum le numim noi, centura de sud şi cen­tura de vest. Este posibil ca într-o rea­locare de fonduri, pentru că am discu­tat foarte des acest subiect la nivelul guvernului, să se finanţeze şi mai devreme începerea lucrărilor. Dacă ar fi fost în jurisdicţia noastră, aşa cum am pornit aproape toate proiectele, am fi pornit şi acest proiect şi, până la urmă, ne-am fi descurcat cu banii într-un fel sau altul”, mai spune Nicolae Robu.

Consilier Ovidiu Ciuhandu: “Este un proiect care a fost tras pe dreapta”

Ovidiu Ciuhandu bust

Consilierul local P.D.-L. Ovidiu Ciuhandu, care a interpelat Primăria pe această problemă, susţine că nu este normal ca acum Primăria să pa­seze toată responsabilitatea pe C.N.A.­D.N.R., atâta vreme cât completarea inelului de centură a fost una dintre pro­misiunile asumate în campania elec­torală pentru alegerile locale. “Pri­mă­ria ar fi trebuit să facă, aşa cum a pro­mis, lobby pentru acest proces, şi pen­tru această investiţie ar fi trebuit să se zbată şi cei aproape 20 de depu­taţi şi senatori U.S.L., care şi ei au pro­mis că vor întreprinde demersuri pen­tru ca acest proiect să fie realizat. Acum se lasă să se înţeleagă că inves­tiţia ar putea demara cel devreme în 2016 – 2017. Este clar, deci, că este un pro­iect care a fost tras pe dreapta. Se vorbeşte despre lipsă de fonduri, în condiţiile în care se promitea anul trecut că, în va­rianta câştigării alegerilor, finan­ţarea investiţiilor pentru Timişoara se va schimba în bine în mod semnificativ”, declară Ovidiu Ciuhandu.

Print Friendly, PDF & Email