Primăria Municipiului Timișoara și Direcția Județeană pentru Cultură Timiș vor încheia un protocol de colaborare privind inventarierea clădirilor monumente istorice atît a celor individuale, cât și a celor situate în ansambluri și situri istorice protejate, aflate în Timișoara.
În cadrul acestui protocol, ce urmează să fie supus aprobării Consiliului Local Timișoara, în următoarea ședință de plen, Direcția Județeană pentru Cultură Timiș va elabora un document referitor la obligația privind folosința monumentului istoric, care cuprinde datele de identificare ale clădirii, obligațiile proprietarilor și date privind starea generală de conservare a clădirii etc.
Primăria anunță că va oferi acces specialiștilor Direcției Județene pentru Cultură Timiș la imobilele pe care le are în proprietate sau administrare și va pune la dispoziție, cu titlu gratuit, documente relevante din arhiva instituției.
Proprietarii de clădiri-monument istoric pot beneficia de servicii de consultanță cu titlu gratuit, oferite de specialiștii Biroului Reabilitare Cartiere Istorice și Monumente al Primăriei Timișoara, situat pe Ștefan cel Mare nr. 2. Programul de lucru cu publicul este de luni până vineri, în intervalul orar 9- 16. Programări se pot face la 0752 224.171 sau 0374 555.160 sau la adresa de mail: reabilitare.monumente@primariatm.ro.
Ultimele comentarii