Chesonul pasajului Solventul, împins cu succes pe Calea Bogdăneștilor

Foto: Primăria Timişoara

Investiția Primăriei Timișoara în pasajul Solventul a avansat într-un timp record: chesonul a fost poziționat astăzi pe Calea Bogdăneștilor, după împingerea pe sub zece linii de cale ferată, fără întreruperea traficului.

 

Structura, cu o lungime de aproximativ 70 de metri și o lățime de 28 de metri, a fost împinsă dinspre strada Gării pe o distanță de circa 70 de metri, într-un timp record pentru această operațiune complexă, desfășurată în sezonul rece: două luni.

E un succes mare de etapă în cel mai important proiect de infrastructură din ultimele decenii, pentru Timișoara. Nu a fost un proces fără emoții, dar mă bucur că am reușit subtraversarea liniilor de tren fără să oprim de tot circulația feroviară. Pasajul Solventul e doar începutul în dezvoltarea întregii zone. După finalizare, începem podul Solventul și înaintăm cu proiectul noii linii de tramvai care va face legătura între pasaj și Gara de Nord. Sunt proiecte pe care timișorenii le așteaptă de ani buni și acum devin realitate”, declară primarul Dominic Fritz.

Foto: Primăria Timişoara

 

Chesonul a fost construit cu 3.500 mc de beton și aproape 420 de tone de fier și a fost împins printr-un proces tehnologic unic în România. Cu ajutorul unor pompe hidraulice, structura a avansat sub calea ferată, împingând pământul, care a fost apoi excavat de utilaje pe cealaltă parte.

Pasajul Solventul va face legătura între Calea Bogdăneștilor și Strada Gării și va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Următoarea etapă majoră constă în realizarea rampelor pasajului.

Foto: Primăria Timişoara

Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny. Lucrarea este realizată de Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).

 

Print Friendly, PDF & Email